Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-10-25, 21:00
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Hallå där! Skulle man kunna få lite hjälp här!

När jag laddar upp foton i mina album på profilsidan så blir en del foton sneda. Hur gör man för att komma till rätta med detta. Kan man fixa det direkt i telefonen innan de laddas upp på något sätt. Eller går det att ordna via profilsidan?
Med vänlig hälsning från fröken oteknisk
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-10-25, 21:13
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hallå där! Skulle man kunna få lite hjälp här!

Jag har ju också haft problem med att en del av mina foton blir sneda när jag laddar upp dom här på forumet.. MEN.. har lärt mig nu.. du måste gå in och redigera fotot och rotera det ett varv, glöm inte att tryck på spara!

På min telefon och surfplatta finns ett verktygsfält i mitt album där jag kan redigera mina bilder.. vet ju inte vad du har för telefon och hur den fungerar..

Janne kan inte justera bilderna här på forumet, jag har redan frågat det!

Hoppas du förstår lite mer nu iaf, annars kanske någon annan kan förklara bättre, din son kanske.. killar i den åldern brukar ju vara otroligt tekniska.!..

Sunny
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-10-25, 21:38
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Hallå där! Skulle man kunna få lite hjälp här!

Tack Sunny. Problemet är bara att jag inte i telefonen kan se vilka bilder som kommer att laddas upp sneda utan får göra om alltihop en gång till när jag väl sett resultatet.
Min son är hos sin pappa denna vecka dessvärre, annars kan ungarna allt sånt här på sina fem fingrar och tittar medlidsamt på sin mor när hon ställer sina vetgiriga frågor
Vet du (eller någon annan) ifall det har att göra med hur man har telefonen vinklad då man fotar själva bilden?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-10-25, 22:28
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hallå där! Skulle man kunna få lite hjälp här!

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg

Vet du (eller någon annan) ifall det har att göra med hur man har telefonen vinklad då man fotar själva bilden?
Men du vet ju vilka bilder som du nu har laddat ner som blivit sneda...testa att rotera den och ladda ner på nytt i forumet... till slut funkar det.. övning ger färdighet.. ..

Jag har testat att ta foto med olika vinklingar men det spelar ingen roll, vissa bilder blir ändå sneda...mysko..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT