Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-27, 08:55
webguide webguide är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Färjestaden, Öland
Inlägg: 25
Standard Sifnos amorgos Naxos

Vi åker till Grekland den 23 juni och planerar att åka rutten Sifnos, Amorgos och Naxos.

Har ni några bra tips på färjelinjer/rutter och tidtabeller?

Och lönar det sej att beställa biljetter i förväg eller skall vi bara traska ner till hamnen i Pireaus och köpa en biljett till Sifnos?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-27, 09:11
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Sifnos amorgos Naxos

Ni kan nog gott skippa förbokningen, om det inte är något speciellt så brukar biljetterna räcka, vad jag har förstått.

Har tyvärr inga tips på speciella rutter, det bästa ni kan göra är nog att kolla på båttidtabellen och försöka matcha öarna med varandra.
Kan vara ett ganska så trevligt litet pyssel =)


Trevlig resa!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-27, 09:41
jonasw jonasw är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Knivsta
Inlägg: 65
Standard Sv: Sifnos amorgos Naxos

Jag tycker det ser ut som en trevlig rutt. Kan mycket väl bli något liknande för oss i år. Jag gillar upplägget med en första ö med rimlig restid från Pireus. Att sen åka längst bort och avsluta med en stor ö med många förbindelser till Pireus när man har tider att passa. Klokt.

Det där med att boka biljetter är väl mest en smaksak. Själv tycker jag bara att man blir stressad av att ha tider att passa, det är ju inte det som är meningen. Jag skulle inte ha bokat i juni. Skulle det mot förmodan vara fullt är det ju lätt att lägga om rutten. Kanske Naxos-Amorgos-Sifnos. Blue Star brukar i alla fall ha en båt på eftermiddagarna (vid 5-tiden) som går både till Naxos och Amorgos.

Ha det så bra på resan
Jonas
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-28, 11:14
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Sifnos amorgos Naxos

Kan nog vara lite klurigt att hitta direktförbindelser Sifnos-Amorgos. Förra året har jag för mig att det gick typ två katamaraner per vecka och dom är ju inte direkt pålitliga om det blåser.
Jag skulle nog lägga in Naxos emellan eftersom det kan vara lättare att åka Sifnos-Naxos. Naxos-Amorgos har ni ju den berömda "skopan". Ingen resa i Kykladerna är komplett om man inte åkt med M/S Skopelitis
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT