Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-01-24, 18:57
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Så tradigt!!!!!

Ja så säger vi på skånska ibland om sådant som man på annat håll i landet säger "Så tråkigt!"

Satt här i forumet och filade på ett inlägg i en tråd. Tog en bra stund eftersom jag ville vara eftertänksam och noggrann. När jag så småningom var klar och tryckte på skicka-knappen så hade jag blivit utloggad och hela min skrivning var borta. Det tyckte jag var jättetradigt! Eller jättetråkigt på svenska. Orkade inte börja om.

Varför blir det så Janne? På internetbanken får man ibland påminnelse innan man blir utloggad. Kalimera har således ingen sådan funktion (och såklart inte bankernas resurser). Finns det något knep som jag bör känna till?

Masse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-01-24, 20:22
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 749
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

Detta har jag varit med om några gånger och det är tradit!!
Har tryckt på "backaknappen", pil neråt längst ner till höger på min mobil, och då kommit tillbaka till inlägget och skickat det.
/ Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-01-24, 20:36
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

Jo, det händer ibland, men långa inlägg gör man Ctrl+A för att markera all text och sen Ctrl+C för att kopiera. SEN trycker man skicka. Skiter det sig då, d så å har man inlägget i minnet och bara att läggss sa in det igen m Ctrl+V. Easypeasy! 😀
/Netwolf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-01-24, 22:07
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

Netwolf, förlåt en "analfabet" på data och digitala grejer.....
Om man sitter och skriver på ett datatangentbord funkar det men jag skriver inläggen på mobben (och tror många med mig gör det numer). Hur gör man då?????
Snälla, upplys en okunnig som "förlorat" en hel del text........
Catlady, tacksam för all hjälp att förstå och hantera dessa "små maskiner"..........
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-01-24, 22:07
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

OK! Tack för tips!

Masse
som är medveten om att ofta bli alltför lång i inläggen så då kan det vara bra att det blir så här ibland för att skona er andra i forumet
Svara med citat
  #6  
Gammal 2024-01-24, 22:14
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

Men, Masse, (tror jag talar för alla här) vi vill inte bli "skonade" tvärt om !!!
Mera Masse på Kalimera......
Catlady
Svara med citat
  #7  
Gammal 2024-01-25, 08:32
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

Det har även hänt mig ett par gånger och då ger jag upp. Orkar inte med att skriva om texten.
Jag vet att Arne (som hade en tendens att ibland skriva väldigt långa texter) skrev i ett word-dokument, som han sedan klistrade in. Jag vet dock ej om det går nu, samt att jag inte har word på min laptop.
Jag brukar göra så att jag har två Kalimera-sidor uppkopplade, en med bilder och en där jag skriver text. Om jag hoppar mellan dessa sidor har jag fått för mig att jag inte slängs ut. Jag har också fått för mig att man slängs ut efter en halvtimme, men vet ej om det är så.

Birgitta.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2024-01-25, 09:32
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Det har även hänt mig ett par gånger och då ger jag upp. Orkar inte med att skriva om texten.
Jag vet att Arne (som hade en tendens att ibland skriva väldigt långa texter) skrev i ett word-dokument, som han sedan klistrade in. Jag vet dock ej om det går nu, samt att jag inte har word på min laptop.
Jag brukar göra så att jag har två Kalimera-sidor uppkopplade, en med bilder och en där jag skriver text. Om jag hoppar mellan dessa sidor har jag fått för mig att jag inte slängs ut. Jag har också fått för mig att man slängs ut efter en halvtimme, men vet ej om det är så.

Birgitta.
Jag brukar oxå skriva i word, kopiera och sedan klistra in i för publisering i forumet. Detta måste var den enklaste lösningen. Jag började med detta för ett antal år sedan när jag råkade ut för samma sak...

Conny
Svara med citat
  #9  
Gammal 2024-01-25, 17:11
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

For meg ble problemet løst ved å krysse av for ‘kom ihåg meg’ før selve innloggingen.

Dvs at jeg først fyller inn navn og kode - deretter krysser av for ‘kom ihåg meg’ - FØR jeg helt til slutt trykker på ‘logg inn’.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2024-01-25, 17:19
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady;456859[IMG
https://i.ibb.co/mvbr3hy/114-D0415-4910-4216-8480-E7-A41014-AAAF.jpg[/IMG]]Netwolf, förlåt en "analfabet" på data och digitala grejer.....
Om man sitter och skriver på ett datatangentbord funkar det men jag skriver inläggen på mobben (och tror många med mig gör det numer). Hur gör man då?????
Snälla, upplys en okunnig som "förlorat" en hel del text........
Catlady, tacksam för all hjälp att förstå och hantera dessa "små maskiner"..........
Bara håll fingret på texten, markera och kopiera 😀



/Netwolf- inlagt via mobben 🤺
Svara med citat
  #11  
Gammal 2024-01-25, 18:51
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

Stort tack till dig, data-ninjan Netwolf!
Det ska jag prova, verkar vara tämligen "lätthanterligt" även för en "data/smartphone-analfabet"
Catlady
Svara med citat
  #12  
Gammal 2024-01-26, 08:15
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
Stort tack till dig, data-ninjan Netwolf!
Det ska jag prova, verkar vara tämligen "lätthanterligt" även för en "data/smartphone-analfabet"
Catlady
Data-Ninja? Me like!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2024-01-27, 18:31
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Så tradigt!!!!!

Så retligt! Det har hänt mig många gånger när jag skrivit en längre text. Att skriva i Word, sen klippa och klistra går bra. Själv förhandsgranskar jag med jämna mellanrum, då försvinner inte texten. Kör också både med hängslen och livrem, det vill säga, tar en skärmdump då och då. Så om texten skulle försvinna vet jag var jag kan hitta den.

Imponerande! Tänk att jag kunde svara på något så avancerat.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT