Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-05, 06:56
willesmormor willesmormor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 4
Standard Kato Stalos Mare

Någon som bott bo Kato Stalis Mare?! Tänkte åka ensam för att koppla av och njuta av sol, god mat OCH göra en nystart i mitt liv kräver inget lyx utan bara njuta av livet men vill ha en prisvärt och litet hotell.

Tips gärna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-05, 07:59
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Kato Stalos Mare

Hej.
Jag o min man bodde där för några veckor sen.Vi tyckte det var ett helt ok boende. Läget direkt på stranden är ju helt perfekt. Men betala extra för att få balkong åt havssidan är det helt klart värt, annars kan man få balkongen mot vägen och det kan inte vara nån höjdare. Liten trevlig restaurang helt nära stranden och en bra pool. I mitt tycke ett perfekt ställe för en ensamsemester.
Ha en trevlig resa.
Inger
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-06-05, 10:03
willesmormor willesmormor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Kato Stalos Mare

Perfekt...nu har jag bokat men missade med balkong mot havet men men det kanske blir så ändå så det är ett helt ok hotell då?! Kräver som sagt inget lyx men rent och fräscht med trevlig personal och ganska lugnt område för det är väl inte så långt till Platanias och Chania?! Tips på bra matställen...är det dyrt i området?! Är det bättre att åka till Platania för att äta och lite shopping?

Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-05, 15:32
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Kato Stalos Mare

Ja hotell o hotell, det är ju lägenheter och då är det ju inte hotellstandard med den sevice det innebär utan man är lite mer självständig liksom. T ex finns inte en kotte i receptionen någon gång, åtminnstånne var det så när vi kom, fick leta upp personal för att få nyckeln. Nu var det tidigt på sommaren vi kom dit, vi kanske var första turisterna. Chania är ett måste för både mat o shopping, lätt att ta sej dit med både buss o taxi. 1,60 E för buss och 12 E med taxi. Men det finns många bra tavernor även i Kato och Agina Marina.
Priserna varierar mer mellan olika restauranger än mellan byarna. Finns allt från billiga Gyrosställen till flotta ställen, bara att välja o vraka. Lyllos som har ditt kvar.
Inger
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-06-05, 15:38
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Kato Stalos Mare

Ojojoj, nu lät det kanske som att du måste åka till Chania för att överhuvudtaget kunna äta, såg de när jag läste igenom det jag skrev. Jag menar att där är så mysigt att du inte bör missa stan. Om du inte varit där tidigare kan en varning vara på plats för turistfångarna längs hamnprommenaden till vänster, dom sliter o drar och enligt mitt tycke mycke otrevliga försöker dom få in dej till just deras fantasiska restaurang. Nej gå hellre till höger efter hamnen ganska långt så kommer du till betydligt lugnare tavernor, många med fisk. Eller gå in i gränderna i gamla stan, där finns många mysiga ställen. ja det var lite hur jag tycker, men det finns säkert fler åsikter om detta.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-06-07, 10:09
willesmormor willesmormor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Kato Stalos Mare

Aha då vet jag, tack för informationen. Hoppas det finns någon som kan lämna ut nyckeln då när jag landar 02.50 på flygplatsen. Hur långt är det mellan Kato S. och Platanias och mellan Kato S och Agia Marina??? Är det okej att promenera emellan?
Har du tips på nåt bra och någorlunda prisvärt matställe...älskar grekisk mat, speciellt kött

Längtar till fredagkväll
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-06-07, 13:12
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Kato Stalos Mare

Citat:
Ursprungligen postat av willesmormor Visa inlägg
Aha då vet jag, tack för informationen. Hoppas det finns någon som kan lämna ut nyckeln då när jag landar 02.50 på flygplatsen. Hur långt är det mellan Kato S. och Platanias och mellan Kato S och Agia Marina??? Är det okej att promenera emellan?
Har du tips på nåt bra och någorlunda prisvärt matställe...älskar grekisk mat, speciellt kött

Längtar till fredagkväll
Du har ca 3 km bort till Platanias och ca 1-1,5 km till AM. Går utmärkt att promenera hela vägen längs vägen men också längs stranden om man vill promenera dagtid
Prisvärt och grekiskt äter du på Markos taverna som ligger nära ert hotell...gå upp från huvudgatan på vägen mot Pano Stalos så ligger det på höger sida. Restaurangen på hotellet har förr haft bra mat också.
Om ni går till Agia Marina så kan jag rekomendera Romanza och Mitsos. I Platanias har jag Drosia som favorit.
Om ni kommer på natten finns det säkert ett anslag om vilket rum ni ska ha och en nyckel i dörren...förr har det aldrig varit någon i receptionen på natten iaf.

// Malin
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-06-07, 16:10
willesmormor willesmormor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Kato Stalos Mare

Tusen tack
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT