Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-28, 18:18
Skilla Skilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 23
Standard Raisakis (Canea Mare Annex)

Är det någon som har bott på detta lägenhetshotell i Agia Marina? Vi har försökt att få en så billig resa somm möjligt bara för att överhuvudtaget kunna åka. Så vi förväntar oss ingen lyx. Men vi vill ju att det ska vara trevligt och okej?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-01, 17:58
Skilla Skilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 23
Standard Hotell Canea Mare, Agia Marina

Hjälp! Är det ingen som vet hur hotell Canea Mare är? Framförallt deras annex lägnhetshotellet Raisikis? Har skickat ut frågan en gång förut men inte fått något svar vilket gör mig lite nervös. Är det så dåligt att ingen vill skriva något? Jag har luffat runt och sovit på de mest skumma ställen i världen. Så vi är inte så bekväma av oss. Vill bara veta i förväg. Ifall det är något man behöver vara beredd på?

Vi ska bo där med två tonårskillar och vi tänkte det var bra med en pool i närheten (Hotell Canea Mare). Hur ser det ut? Är poolen okey? Hur ligger hotellet i förhållande till väg, strand och restauranger? Platanias?

Hoppas på svar . . .

Skilla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-01, 18:33
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Hotell Canea Mare, Agia Marina

Oroa dig inte Skilla, Canea Mare är fint och har ett riktigt flådigt nybyggt poolområde med rund bar mitt i. Jag tror, men är inte helt säker, att även Raisakis håller bra standard, hela området runt Canea MAre är jättemysigt med hotell och vanliga hem blandat. Mitt emot Canea Mare ligger en av mina favorittavernor, Romanza, som har både bra priser och utsökt mat. Ägarfamiljen är dessutom rent fantastisk mysig och nu mer riktigt goda vänner till mig. Så ofta har jag ätit där . Ni har nära till stranden, vattenscootrar och para-gliders, bankomat, apotek, tvätteri, butiker och supermarkets. En busshållplats ligger exakt vid hörnet på Canea Mare, det är spottavstånd till baren som min dotter jobbar på, ett trevligt ställe det med, och massor med andra faciliteter runt hörnet. Jag vet allt utom hur rummen är, men jag är rätt säker på att ni blir nöjda och belåtna även om de är enkla.

Kickie

P.s. Skickar dig ett pm med en länk.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-01, 20:53
Mamsens avatar
Mamsen Mamsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 30
Standard Sv: Raisakis (Canea Mare Annex)

Hejsan!

Förra sommaren bodde jag och mina söner ( då 18 o 26 år ) på Canea Mare. Vi var bara där i 14 dagar. Vi bodde i lägenheterna som ligger nerför trappan till vänster om huvudingången. Det var en 2-rumslägenhet med enkel standard. Helt ok.
Den äldsta sonen badade ofta i deras pool och han tyckte att den var bra.
Personalen var mycket trevlig. Städningen var också bra.

Jag och den yngsta sonen brukar vara fyra veckor varje sommar i Agia Marina och brukar då bo på Hotel Haris. Vi har bott på det hotellet i 6-7 år men förra sommaren var det fullt eftersom vi bestämde oss väldigt sent.

Hotel Haris är ett toppenhotell där allt är superbra! Ägarna och personalen är det trevligaste som finns! Ni kan gå dit någon kväll och sätta er i deras bar och titta på solnedgången som är så otroligt vacker!

Eller så går ni dit och äter lunch någon dag! God mat och bra priser!
Joerg och Monica som arbetar i baren är kanontrevliga!

Jag brukar boka billiga flygbiljetter via Apollo och sen hyr jag av hotellet direkt.
Det gjorde jag även med Canea Mare. Jag tycker att det blir billigast.

Förra sommaren gick vi och åt på Romanza som jag hade läst så mycket bra om. Personalen var väldigt trevlig men maten är bland det sämsta som vi har ätit! Vi beställde olika rätter alla tre men blev väldigt besvikna.

Efter det så fortsatte vi att gå till våran favoritrestaurang Kassandra som ligger snett emot apoteket. Första året som vi var på Kreta så testade vi många olika restauranger både i Agia Marina och i Platanias men restaurang Kassandra är ett kanonställe!

Mycket bra mat och mycket bra priser! Vi har tagit dit många vänner under åren och alla säjer samma sak! Man kan få vänta ganska länge på maten när det är fullsatt men det är det värt! Försök att gå dit vid 20-tiden eller tidigare då inte alla andra har blivit hungriga om ni inte vill vänta så länge på maten.

Allt annat har Kickie redan svarat dej på......Agia Marina är ett toppenställe!

Funderar på att hyra en lägenhet året runt, kanske Kickie vet någon som hyr ut.

Jag hoppas att ni får en toppensemester!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-01, 21:32
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Raisakis (Canea Mare Annex)

Å Mamsen, jag som tycker att Kassandras mat och personal "suger"! Då ska tilläggas att jag känner folk som jobbar där, lite penibelt...

Att Haris har bra mat tror jag det, där är det min hyresvärd Kostas som huserar och bestämmer Både Monica och Jorge är jättetrevliga och duktiga, det håller jag också med om.

Angående året-runt hyra så beror det helt på vad du söker. Man kan bo för nästan inget, med standard och värme därefter, sen kan man bo lite trång men fint hos kocken Kostas uppe vid kyrkan i Agia Marina. Ett ställe ligger f ö vägg i vägg med Kassandra, men då får man stå ut med skrålet från karaokebaren, du vet vilken. Jag är snart på plats och kan rapportera mer, skicka mig ett privat meddelande med önskemål och prisklass, jag söker ju själv för fullt just nu.

Ha det gott!
Kickie
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-01, 22:28
Mamsens avatar
Mamsen Mamsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 30
Standard Sv: Raisakis (Canea Mare Annex)

Jag tycker att det är bra att vi inte har samma smak när det gäller restaurangerna för då kan Skilla äta på lite olika ställen.
Det finns säkert någon mer som har något annat gott nytt tips!

Kanske Kickie och jag får ta en middag tillsammans och göra en utvärdering!

När åker du Skilla till Kreta?
Och du Kickie?


Ha det bra tjejer och så kan väl du och jag Kickie höras via mailen!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-05-01, 22:35
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Raisakis (Canea Mare Annex)

Hej igen Mamsen, jo smaken är som baken, tack och lov.

Jag flyttar ner, helt och hållet, den 1/6. Riktigt var vi ska bo har jag inte en aaaning om just nu men solsängar är rätt ok att sova på, ett par veckor i allafall Det löser sig nog sa han som sk*t i vasken, brukade min farmor säga.

Jag får ta en frappé på ett internethak och meddela mig med omvärlden så snart resdammet hunnit lägga sig.

Godkväll!
Kickie
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-05-02, 19:00
Skilla Skilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Raisakis (Canea Mare Annex)

Hej Mamsen!

Det låter ju helt okej!
Kul att ni har så olika matsmak! Jag får väl testa båda när vi är där och meddela er vad vi tyckte!

Vi sticker ner på midssomardagen 23 juni och blir där i två veckor.

TAck för alla tips! Det kanske blir ett ställe man vill återvända til . . . Det verka ju så på er!

Skilla
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-05-03, 16:06
Skilla Skilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Raisakis (Canea Mare Annex)

Måste bra testa hotell Hares bar i solnedgången! Det låter fint.

Skilla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT