Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Mykonos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-03-02, 10:54
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Mykonos - too much?

Mitt tidigare inlägg handlade om vad jag såg på plats, september 2013. Dag 1 var jag hela dan på Delos och kom tillbaka till Chora på Mykonos sent och trött. Men dag 2 var jag hela dan på Mykonos och det är det jag beskriver, det jag såg på plats under en hel dag. Dag 3 lämnade jag Mykonos väldigt tidigt på morgonen, tack och lov.
Alltså, mitt inlägg skall INTE tolkas som tips, inte heller som rekommendationer. Men utifrån det jag sett på plats, bestämde jag mig att aldrig mer återvända.
Ja, det är subjektivt att bedöma service, mat, rum, strand, o s v. Men mitt inlägg handlade främst om en belägrad Chora samt en skitig och belägrad Paradise beach, inte om hur vacker, mysig eller fin dessa platser är/var.
Jag har under åren besökt c.a. 30 öar (har kvar 3 öar att besöka i Kykladerna), aldrig någonsin sett det jag såg på Mykonos under mitt korta besök i slutet av september 2013.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-03-02, 12:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Mykonos - too much?

Men det är ju så det är, att man beskriver SIN upplevelse, inget annat. Om jag frågar om en ö eller plats så är det jättekul med olika upplevelser för vi ser olika saker. Sen "tar jag till mig" det som jag vet att JAG tilltalas av på MIN semester.

Grekland har många otroliga öar och man hinner bara mad en liten del av dessa (dryga 30 tror jag att jag varit på plus fastlandet många gånger ) , och de öar JAG tilltalas av är rätt många, men de är av "samma typ" av ö....de mer lugna, inte så beroende av turisterna som många andra ofta är...Man kommer ständigt tillbaks till flera av dem, man bara MÅSTE...

De man inte vill återvända till har varit helt ok, och jag har aldrig ångrat någon av resorna, men EN gång räcker....man bara vet det.

De öar jag vill hinna se innan jag lägger av att resa är Skyros, Leros och Kythera i första hand..kanske även Amorgos...och även Lesbos...så vill jag återse Kalymnos...i övrigt kommer det att bli fastlandet, Tinos, Tilos och Kreta....räcker gott!

Lissi
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-03-15, 21:24
zeus zeus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 76
Standard Sv: Mykonos - too much?

Jag tror att det är fel att döma ut Mykonos om man enbart besökt ön på en dagstur. Att så gott som samtliga kryssningsfartyg väljer att lägga till i Mykonos betyder troligen att chora är sevärd liksom en tur till Delos. Javisst väljer man att enbart se Chora och lämna ön så har man ju bara den bilden. Mykonos har ju massor av stränder och vill man så finns det stränder utan parasoll. Fönstershoppa är lika billigt på Mykonos som på andra ställen. Det är som många skriver ofta ens egen upplevelse som man förmedlar och jag tror att man ska läsa fler forum än Kalimera om man ska bilda sig en uppfattning om en ö är värd ett besök.Jag tycker att Netwolf ska ge Mykonos en chans.
-Zeus-
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT