Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Alonissos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-06-03, 19:43
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Alonissos

Funderar o velar hit o dit...Apollo har ju charter dit och det verkar lockande...Tilos var ju underbar,men nästa resa dit blir om ett eller två år.Det här verkar vara liknande.
Hur finns det med vandrings möjligheter etc.?Funkar min skruttiga engelska?
Njutande av solen som skiner in i verksta´n :-) Hasse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-06-03, 19:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Alonissos

Citat:
Ursprungligen postat av MetaxaHasse Visa inlägg
Tilos var ju underbar,men nästa resa dit blir om ett eller två år.Det här verkar vara liknande. Hur finns det med vandrings möjligheter etc.?Funkar min skruttiga engelska?
Alonissos är också en "laid-back-ö". Fin vandringar finns. Mycket mer grönska. Din engelska fungerar lika bra på Alonissos som på Tilos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-06-04, 09:41
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Sv: Alonissos

Tack för det!Fortsätter att fundera o titta runt men det här är enkelt för mig...men egentligen skulle jag vilja luffa runt en tid,tyvärr är huvvet ej med o då tar jag en sak i taget.
Hasse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-06-04, 09:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Alonissos

Citat:
Ursprungligen postat av MetaxaHasse Visa inlägg
Tack för det!Fortsätter att fundera o titta runt men det här är enkelt för mig...men egentligen skulle jag vilja luffa runt en tid,
Det är väldigt smidigt att luffa mellan Skiathos, Skopelos och Alonissos.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-06-04, 19:26
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Sv: Alonissos

Att gå efter"ledstången"(charter)har jag gjort nästan hela tiden,förutom 2012 då jag gick kurs..förarbevis för båt.Via Pireus till Poros o mönstrade på segelbåten.Då hade jag ett mål i sikte...men"bara"luffa utan mål känns..hmm..jag måste kunna släppa taget o känner mig feg..vill vara länge borta men kan inte pga.min verksamhet..2v är vad jag kan ta..behöver vila o ro+roligt o lite ½action..en massa god mat o dryck är sällan problem i Grekland :-)
Jaja..vi får se var jag landar...om min virriga hjärna vågar ;-)
Hasse
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-06-04, 20:53
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Alonissos

Hej MetaxaHasse!
Jag kom hem från Alonissos i lördags och har väl inte landat mentalt här hemma i Sverige än
Jag kan varmt rekommendera dig att åka dit, jag har tidigare varit på Tilos och fick ungefär samma härliga känsla på båda ställena.

Det fanns många vandringsleder på ön och tydliga skyltar där de börjar. Det fanns även en speciell karta med vandringslederna utmärkta. Jag hade boken "Alonnisos on foot" som var perfekt, men den är på engelska. Du kommer att klara dig galant med din engelska, de är otroligt hjälpsamma! T om en äldre gumma som jag inte tror kunde så mycket engelska pekade ut vägen mot stranden när vi velade, haha!

Helena S
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-06-05, 09:39
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Sv: Alonissos

Mmm...Det är ibland lite förvirrande med Grekland..positivt sett...som då man var liten o gick till kiosken.."en så´n,en så´n..inte en så´n osv."svårt att välja hehe..Om jag hittade nå´t att göra o deltidsbo...kanske hitta en livsvän där nere...hmm..många är tankarna
Hasse
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-06-07, 10:28
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Alonissos

Ja, det är nästan bara att blunda och peka på Greklandskartan

Har du funderingar på att flytta till Grekland?

Helena S
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-06-08, 13:33
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Sv: Alonissos

Emellanåt har tanken dykt upp om att bo eller deltidsbo i Grekland...Jag är lite feg,men då jag tar sikte på nå´t så gör jag det.Minus för mig är att lära sig språk..mycket annat är jag duktig på...men saker o ting brukar lösa sig och det som är meningen faller sig som det gör :-) Grekland är trivsamt,jag har bara inte hittat pricken över i:et...52år och måste ha nå´t att jobba med..så ser ju läget ut...Många tankar cirkulerar i huvvet på en däckhandlare/bilmek med egen verkstad o vill bort från det..har skojjat med min goa granne(för 3år sedan)att om 4½år ska de gifta sig o ha smekmånad i mitt hus i Grekland...1½år kvar alltså ;-) jaja,vi får se vad som blir...
Jag vet då en sak..jag ska skjutsa vårat svenska dambasket landslag från flyget,de spelar match på Onsdag här i Luleå
Hasse
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-06-09, 11:52
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Alonissos

Jag funderar starkt på att boka en vårresa med Apollo 2015 till Alonissos älskar ju lilla Tilos... och Alonissos verkar också att vara en liten mysig ö för mig dock med återvändande även till Tilos nästa år hotell jag väljer mellan är i så fall Pleides, Paradise, Maria och Nereides...Någon som har bott på något av dessa hotell? Det har ju inte kommit ut för bokning 2015 än, men vill boka tidigt när det kommer ut tacksam för alla tips...


Maggy
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-06-09, 17:19
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Sv: Alonissos

Det blir ett beslut i sista stund som det känns Dels mer info och sålla alternativen...eller"glömma bort att fara hem"typ...det är ju ett bra alternativ..ett tag åtminstone
Hasse
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-07-17, 20:45
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Sv: Alonissos

Patitiri,hotel Pleiades...är det vettigt?Vill gå en del,bra strand för simning,snorkla,sola..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT