Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2017-05-03, 00:17
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Hej på er!
Tänkte ge lite återkoppling. Har varit i platanias fre-sönd nu och hotellet var ingen hit för oss. Kan inte alls förstå att det är 5 stjärnigt hotell. Det är alldeles för stort för vår smak och resaurangen förfärlig. En ljudnivå likt en barnmatsal. Fullt av massa sötsaker till frukost och i övrigt ingen stori variation på frukostbuff'en. Dåligt med frukter osv. Tur att vi inte tog hel eller halvpension. Varit uppe i gamla platanias igår kväll och ätit kleftiko som var suuupergod. Stranden utanför hotellet var inget att hurra för heller. Svårt o bada där då man sjönk djupt ner i stenarna och kletig grön "mossig strand". Fick betala 4 euro för en solstol! Tycker det kunde ingått på 5 stjärnigt hotell. Promenerade ca 400 m mot agia marina o badade där i stället och där var gratis solstolar om man år på stället, vilket vi gjorde och ja - det var bra mat! Internet var ur funktion på rummet tills idag söndag kväll, så det har varit svårt att läsa iolika saker o tips om platanias. Nu i kväll kom lite regn oxå, så vi får se vad vi hittar på...
Det blev besök i Chania idag. Var bl a i saluhallen o kollade. Sedan lunch - fish for today, grek sallad o paj - intogs på närliggande restaurang till den kända gränden pension Casa di Amore jättefin fisk o bra pris o service.

Kvällsmiddag blev det senare i Platanias på restaurang Cosmos högst upp på bergstoppen i gamla Platanias. Underbar mat o fantastisk utsikt! Kan verkligen rekommenderas.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2017-05-03, 08:07
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Hej Oliv-ewa!
Synd att hotellet inte var nåt att hurra för.
Men det finns ju massor av annat att njuta av på
underbara Kreta
Varför inte hoppa på bussen till Agii Apostoli för en
dag vid fina badvikar och härliga stränder.
Det ligger innan Chania så det är kort väg dit.
Vad är det för temp i vattnet?..om ni har doppat er
Ha en fortsatt fin semester!
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2017-05-03 klockan 08:18.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2017-05-03, 18:25
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 885
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Så är det ju att hotellet kanske inte alltid faller en i smaken. Men man behöver ju inte vara där så mycket. Blir kanske t.o.m enklare att rycka bort sig därifrån och ge sig ut på tur.

Njut av allt det andra!

/ Anne
Svara med citat
  #24  
Gammal 2017-05-03, 20:39
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Hej Oliv-ewa!
Synd att hotellet inte var nåt att hurra för.
Men det finns ju massor av annat att njuta av på
underbara Kreta
Varför inte hoppa på bussen till Agii Apostoli för en
dag vid fina badvikar och härliga stränder.
Det ligger innan Chania så det är kort väg dit.
Vad är det för temp i vattnet?..om ni har doppat er
Ha en fortsatt fin semester!
/ Kajja
Dit åkte vi idag och hamnade på en jättemysig strand där det nästan bara var greker. Minns inte vad den hette tyvärr. Där fanns ett litet fik/cafe på stranden där grekerna satt o spela yatzi o snacka. Vi blev kvar där till kl 19.00. Jag har badad flera ggr varje dag, men vet inte hur många grader d är. Ju kallare desto skönare e de för mig😜
Svara med citat
  #25  
Gammal 2017-05-03, 20:56
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Så är det ju att hotellet kanske inte alltid faller en i smaken. Men man behöver ju inte vara där så mycket. Blir kanske t.o.m enklare att rycka bort sig därifrån och ge sig ut på tur.

Njut av allt det andra!

/ Anne
Så sant så... och vi har bara ätit frukost o sovit där o slappat på rummet. Inte ens badat i poolområdet. Vi har varit i Chania o Agii Apostoli o Agia Marina i stället. Ätit lunch o middag på olika ställen varje dag. Gamla platania har jag missat tidigare (bodde då i Agia Marina) men denna gång har vi varit där 2 ggr o ätit middag o strosat runt och det var mysigt område.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2017-05-03, 21:02
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Fast jag måste nog erkänna att jag saknar Nea Chora som jag bodde i för 1,5 år sedan. Blev helt betuttad i detta ställe.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2017-05-03, 21:17
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Fast jag måste nog erkänna att jag saknar Nea Chora som jag bodde i för 1,5 år sedan. Blev helt betuttad i detta ställe.
Vad tycker du var bättre i Nea Chora?
Spännande att höra!
Vi har aldrig bott där...än...
/ Kajja
Svara med citat
  #28  
Gammal 2017-05-03, 22:44
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Läs min tråd "Nea Chora slutet av oktober" där fler än jag skrivit om varför de fastnade för Nea Chora. Där står en hel del. Du hittar den nu på sid 2 i denna tråd chaniakusten.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2017-05-06, 11:10
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Nu är jag hemma igen från Platanias. Vi har haft en bra vecka fastän visst missnöje med hotellet. Sista kvällen besökte vi restaurang Drosia (tror det hette så). Populär restaurang med bra mat o service.

Nu är jag hemma i 5 dagar och reser till Karpathos på torsdag . Har aldrig varit där, så det skall bli spännande. Många greker från Kreta sägs åka dit för semester för att det skall vara så annorlunda Kreta. Omväxling förnöjer!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT