Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-10-07, 17:10
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Hvor bor man med barn?

Datteren ser for seg 2 uker på Kos i skolens ferie. Det står nå mellom et All Inclusive på Lambi beach eller et familiehotell i Psalidi og spør hva jeg ville valgt. Jeg ville nok valgt det i Psalidi, men det blir dyrere alt i alt.
Minstemann er 3 år.
Er det mulig å bade med små barn ved Psalidi? Hva med Lambi?

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-12-06, 16:10
Petridis Petridis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 31
Standard Sv: Hvor bor man med barn?

Hej,


Jag hade personligen valt att bo i Kos stad, det finns fina stränder i stan och det finns en massa bra tavernor att välja bland. Jag har aldrig åkt AI till KOs eller till Grekland överhuvudtaget så det kan jag inte uttala mig om.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-12-06, 19:53
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Hvor bor man med barn?

Kika på Kardamena. Välj nåt hotell nära stranden så blir det
gångavstånd till gågatan med stort utbud av allt trots att byn är
rätt liten. Buss åker du till Kos stad från centrum.
/Kajja
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-12-07, 00:26
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Hvor bor man med barn?

Du finner en tidligere tråd om Aegan House i Lambi, skal etter sigende (på forumet) være bra. TripAdvisor har også gode omtaler. Selv ville jeg bodd inne i byen, men med små barn e r det fint å ha basseng og kort vei til stranden. - Kardamena kan være støyete...i mine øyne kanskje litt 'syden' .
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-12-08, 07:48
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Hvor bor man med barn?

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
Datteren ser for seg 2 uker på Kos i skolens ferie. Det står nå mellom et All Inclusive på Lambi beach eller et familiehotell i Psalidi og spør hva jeg ville valgt. Jeg ville nok valgt det i Psalidi, men det blir dyrere alt i alt.
Minstemann er 3 år.
Er det mulig å bade med små barn ved Psalidi? Hva med Lambi?

Vennlig hils
Pelagia
mitt tips blir hotell ramira beach vi var där med barn o barnbarn för över 10årsedan så jagvet inget om hotellet idag vibokade via apollo, ett av debästa otell vi bott på all incl. flera rest att välja på. pooler och strand nära lätt at tta sig till kos .
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-12-08, 14:35
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 678
Standard Sv: Hvor bor man med barn?

Hej,

Vi var på Kos förra sommaren och bodde i Lambi-området tillsammans med vårt barn. Vi reste dit för sandstränderna. Bystranden var ju ok när jag var där senast, för ca 20 år sen. men nu var den ju rent medioker. Stenigt och lite grumligt vatten...Den var bäst längst bort (från stan sett), där man också slapp de enerverande sänguthyrarna som hyrde ut sängarna gratis mot att man handlade från deras taverna... De kom tom och frågade om man inte behövde gå på toaletten.. Däremot så finns det ju andra paradisliknande stränder runt ön. Marmari, Paradise, Tigaki m.fl.
Dock är det ju bra att bo i Kos stad med tanke på utbudet av restauranger mm. Av den anledningen skulle jag välja Lambi, men hyra en bil så att man kan resa runt till de betydligt finare stränderna...

//Conny
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-12-08, 17:18
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Hvor bor man med barn?

Takk for svar fra dere alle! Jeg hadde nesten glemt dette, for det blir ikke noen tur til sydligere trakter i sommerferien iallefall. Foreldrene syns det er for mye å betale. Turene kommer på +40.000 for 2 uker.
Jeg ville også valgt byen, men enig med at stranda der ikke er all verden. Vi var der høsten 2014 og tenker ikke på den som særlig barnevennlig.
Kardamena er ikke aktuelt, for begge foreldrene liker litt by også. Og Kos by er jo bare kjempefin!
Vi får jo se hva det blir til etterhvert. Kanskje en ferie i Norge??

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT