Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-02-06, 11:51
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Captain Jim

Hej
Jag har varit mycket i Paleochora och bor oftast på Galaxy. Enkelt boende men ett fantastiskt läge.
Nu ska min dotter med familj komma ner två veckor i juli. De är två vuxna och två barn på ett och fyra år. Jag har kikat lite på boenden och har nu bokat Captain Jim åt dem.

Är det någon som har erfarenhet av att bo på Captain Jim och vill dela med sig av erfarenheter?

Lena
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-02-07, 10:58
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Jomala
Inlägg: 125
Standard Sv: Captain Jim

Hej. Vi bodde en natt på Captain Jim i höstas. Det var nog ganska ok. Bra läge invid stranden/strandpromenaden österut. Lite knepigt badrum (absolut hela badrummet blött efter dusch) Lite "skrangliga" möbler (sängen höll på braka ihop...) Dålig köksutrustning. Notera att det inte finns något utrymme för barnen på utsidan invid hotellet. Taverna i huset.

Mvh Obo
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-02-07, 17:30
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Captain Jim

Hej och tack för att du delar med dig!
Jag tycker att läget är bra, trots att det inte finns något område för barnen att leka på utanför. De bodde på Galaxy sist gång och var nöjda med det, så de vet lite vad det handlar om. Nu har de två barn och behöver lite större, därav Captain Jim.

Stördes ni av baren som ligger precis bredvid? De kommer att sova med balkongdörrarna stängda, så jag tror inte att de kommer att störas. Baren stänger ju dörrarna när det blir sen kväll/natt.

Lena
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-02-24, 13:12
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Captain Jim

Hej
Jag har nu avbokat Captain Jim då familjen har fått rummet bredvid oss på Galaxy. Roligt att ha dem så nära. Är fortfarande nyfiken på Captain Jim så jag går nog dit och tittar när jag är i Paleochora.

Lena
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-08-13, 12:16
Lillaeva Lillaeva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 16
Standard Sv: Captain Jim

Citat:
Ursprungligen postat av naxoss Visa inlägg
Hej
Jag har varit mycket i Paleochora och bor oftast på Galaxy. Enkelt boende men ett fantastiskt läge.
Nu ska min dotter med familj komma ner två veckor i juli. De är två vuxna och två barn på ett och fyra år. Jag har kikat lite på boenden och har nu bokat Captain Jim åt dem.

Är det någon som har erfarenhet av att bo på Captain Jim och vill dela med sig av erfarenheter?

Lena
Hej Lena! Är det fiskrestaurangen Galaxys rum som du har bott på? Jag och min familj har bokat där i mitten på september. Hur är det där? Störs man mycket av restaurangen och gatulivet utanför?
Det är vår första resa till Paleochora. Ser såå mycket fram emot den!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-08-14, 05:17
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Captain Jim

Vi bodde på Galaxy juni 2015..enkelt bra boende,vi hade rum mot havet ,blev inte störda av restaurangen eller gatlivet.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-08-14, 10:12
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Captain Jim

Hej
Ja, det är Galaxy taverna vi brukar bo på. Enkla rum med havsutsikt i två av rummen, 103 som är ett trebäddsrum och 104 som är ett trebäddsrum. Vi bor alltid i 103 och vi trivs väldigt bra där. Vi störs inte alls av tavernan. Den stänger ju vid tolv. Och heller ingen störning av något nattliv.
Det finns kylskåp på rummet men ingen vattenkokare men nu när vi åkte hem lämnade vi en kvar. Kanske den finns kvar😎
Det finns vilket rum nu får?

Hoppas nu får det bra där!!!!!!

Lena
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT