Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-09-24, 22:14
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Varning för hotell Delfinia

Vi vill skicka ut en liten varning för hotell Delfinia i Molivos. När vi sista dagen skulle packa resväskan saknades ett par byxor som hela veckan (åtminstone tills de försvann) hängt på en galge i garderoben på vårt rum. Vi pratade med receptionen och kvinnan där skulle prata med personalen. När vi sedan checkade ut pratade vi med henne igen och då sa hon att personalen hade blivit "så arg" när hon pratat med dem. Hon menade att jag hade kanske byxorna i resväskan någonstans eller kanske t o m hemma, vilket jag såklart inte hade eftersom jag visste att jag packat upp dem på plats och vi i princip hade packat ur väskorna helt på hotellet. Det är inte förlusten i pengar som stör (det var trots allt bara ett par byxor), jämfört med allt vi sett och upplevt under veckan är det ett "i-landsproblem, utan mer receptionens nonchalanta inställning och deras sätt att inte ta det på allvar. Nästa gång det drabbar någon kan det vara något mer dyrbart som försvinner.

Senast redigerad av Karin S den 2015-09-24 klockan 22:26.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-09-26, 00:37
exxy19 exxy19 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 25
Standard Sv: Varning för hotell Delfinia

Tråkig upplevelse för er, vill samtidigt nämna att vi bott på Delfinia vid tre olika tillfällen och aldrig upplevt något liknande. Det utesluter ju inte att det hänt men det verkar vara något av ett undantag enligt min bedömning. Det skadar ju inte att vara försiktig, speciellt nu efter denna rapport.

Kom precis på att jag lånade ut en mobilladdare till några unga ryssar(?) där i våras. Pga förvecklingar så blev min jacka med plånbok liggandes i en av sofforna i baren efter vi gått upp på rummet. Då vi kom på det efter någon minut så sprang jag ned igen men då hade personalen räddat jacka inklusive plånbok intakt. Så det gick ju bra tack och lov.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-09-26, 18:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Varning för hotell Delfinia

Jag har också blivit av med linne och en kort kjol på ett av mina favoritboenden...kom mig inte för att klaga då det var så billiga ( men bra) kläder och vi snart skulle hem. Men lite full i skratt blev jag (och lite arg) när jag mötte städerskan och hennes dotter på lördagens volta och dottern hade mina kläder på sig Den blick jag gav städerskan sa nog tillräckligt. Fast jag måste erkänna att kläderna var snyggare på dottern än på mig...fast lite klumpigt att gå ut i kläderna medan jag var kvar....

Det var enbart flathet från min sida att jag inget sa till värdinnan för hur bevisar man??? .....och städerskan slutade medan jag var kvar....

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT