Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Folegandros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-08, 20:03
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard folegandros

Nu är det bokat på Folegandros hotell Ampelos resort 1 juni till 6 juni för vidare färd ja varför inte Syros det skrivs ganska lite om den ön får bara se om båttiderna passar än så länge får jag inte fram någon tid Var ska man bo på Syros? Hälsningar Ellada
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-08, 21:42
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: folegandros

Lyckliga ni som ska bo på Ampelos, så bra. Vi trivdes bra i Kini på Syros.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-09, 17:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: folegandros

Citat:
Ursprungligen postat av ellada Visa inlägg
Var ska man bo på Syros?
Håller med Ramses angånde Ampelos, mycket bra val!

Vi har bott i Kini och trivts jättebra, men vi trivs ännu bättre i Ermopoulis. Vill ni bo nära en strand så passar Kini bäst.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-01-17, 12:29
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Sv: folegandros

Ampelos är bra men se upp med vilket rum ni får, de på övervåningen är bäst. En gång när vi bodde där fick vi ett pyttelitet rum som låg inklämt mellan två större, kändes som ett förråd, vi hade inte ens en egen uteplats. Dessutom kryllade rummet av gråsuggor (juni). Vi blev lovade ett bättre rum dagen därpå. För övrigt är Ampelos en trevlig anläggning, det blir väldigt familjär stämning där, bra pool, lugnt läge och fin utsikt. Men som sagt, se till att avtala med ägarna vilket rum det gäller. Det rum som jag tycker bäst om är det som ligger i huset mittemot receptionen, på övervåningen, jättefint och med gigantisk terass. I juni är det oftast inte så varmt men be ägarna att de sätter upp solskydd/parasoll innan ni kommer, de är ibland lite långsamma med det och vissa år har det dröjt ända till slutet av juni.

Jag tycker också om Kini men ännu bättre om Ermoupolis. Det är en fantastisk stad och jag vill gärna åka dit igen. Syros som ö är jag lite mer kluven till men där finns fina stränder, fina vandringsleder i norr och glöm inte att besöka Ano Syros! I Kini har vi bott på Voutsinou Rooms och trivdes jättebra. I Ermoupoli kan jag rekommendera Ethrion, mycket bra boende mitt i stan men med ett lugnt läge. Vi har också bott på Pefkakia Park som oftast får mycket fina omdömen på nätet. Det är enklare och billigare än Ethrion, har mindre rum, ligger på samma gata (egentligen en trappa) fast lite högre upp i stan, vissa rum har balkong, några med lite utsikt över hamnen och havet. Det finns en härlig takterrass där man kan sitta och njuta av utsikten och äta sin frukost. I det gemensamma köket får man ta kaffe/the, kex,kakor, sylt mm. Jag tror att Pefkakia Park får så bra recensioner för att värdparet är helt underbara och de mest omtänksamma människor man kan tänka sig, de gör allt för sina gäster. När vi bodde där fick vi vår smutstvätt tvättad! När båtar kommer in är mannen nere i hamnen och han är mycket ettrig i sina försök att ragga kunder, han är envis som en geting och man får ett ganska dåligt första intryck av honom men det stämmer inte. Efter några dagar flyttade vi till Kini och det ångrade vi inte, det är roligt att ha bott där, men nästa gång vi kommer till Syros ska vi bo antingen på Ethrion eller Pefkakia, i Ermoupolis.

Anne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-01-17, 16:27
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: folegandros

Vi hade samma lägenhet som du beskriver Annwi. Så faktiskt att det kröp i buskarna, inte så kul. Men att hänga i hörnet på poolen o njuta av utiskten magiskt!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-02-03, 11:45
dromprinsen dromprinsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: råå
Inlägg: 171
Standard Sv: folegandros

Då bor vi på Ampelos samtidigt! Anländer den 31/5 och reser vidare den 4/6.
På Syros skall man bo i huvudorten och utgå med scooter, buss eller bil till övriga ön tycker jag. See ya!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT