Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Ios

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-02, 16:12
jojos avatar
jojo jojo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 10
Standard Eftersäsong på Ios?

Hej, vi ska åka till Grekland 29 aug och undrar hur det är på Ios då. Vi är inte intresserade av partyliv med sena nätter utan mer av trevliga restaurangbesök och kanske kvällar på balkongen, bad och promenerande på dagarna. Är vi fel ute om vi åker till Ios så här års?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-08-02, 21:50
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Tror ikke det er noe problem... den verste festingen vil jeg tro er over..
Var der i midten av Juni i fjor og syntes ikke det var plagsomt da og det er iallefall ikke værre en da... tvert i mot vil jeg tro det er ennå mer still
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-08-02, 22:35
Mikkels avatar
Mikkel Mikkel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: 4330 Ålgård
Inlägg: 138
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Ønsker dere en fin tid på Ios! Det er mange koselige restauranter der. Ta en god middag på The Old Byron, The Mills eller Susannah på havnen. Mange fine spisesteder er det å velge mellom - desserten, drinken tar der hos Christina på Louies bar som ligger på det øvertste torget. Der ser dere på folkelivet og koser dere glugg ihjel!!
Det er en kjempekjekk øy Ios, og hvis du skal bo et sted, så vil jeg anbefale på det sterkste Kolitsani View, som ligger helt flott til mellom havna og stranda. Elisabeth og Michael, som har dette bostedet er alle tiders. Fra Kolitsani View og inn i byen er det fem minutt og gå. Om kveldene ser du Santorini glitre i det fjerne.
Håper jeg kan be deg gjøre en ting for oss. Ta kontakt med Christina på Louis Bar på det lille torget. Kan du gi henne mob.nr. vårt, 92818504 eller mail adr. olav.hamar@lyse.net. Be henne ta kontakt med oss. Da mail-adressen vi fikk til henne ikke fungerer. Vi blir bare avviste.
Ios er en øy for alle og i alle aldre, selv har vi passert de 60 med noen år.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-08-03, 10:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Citat:
Ursprungligen postat av jojo Visa inlägg
Är vi fel ute om vi åker till Ios så här års?
Har inte varit på Ios i början av september på många år, däremot har jag varit där i mitten av septemer och då har det varit hur lugnt som helst - och vackert, som det alltid är på Ios.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-08-03, 20:30
Sivan Sivan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 5
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Hej!
Det är inte för sent. Det värsta partyt är över men det är fortfarande varmt. Vet av ett jättebra hotell, billigt och nära till stranden.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-08-05, 16:27
jojos avatar
jojo jojo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 10
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Tack för era svar. Nu har vi bestämt oss för att det blir Ios iår. Jag ska ta och skriva upp lite hotelltips som jag läst i andra trådar här så får vi se när vi kommer dit var vi ska bo. Jag såg på en del hotellsidor att det räknas som mellansäsong i priserna så jag hoppas att det går att hitta bra boende på plats.

Är det nån mer som har tips på hotell får ni gärna skriva. Drömboendet är ett hotellrum eller en studio med balkong och utsikt mot havet. Gärna ett hotell med pool. Bara tanken på att öppna balkongdörren på morgonen och höra vågor gör mig lycklig.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-08-06, 21:03
Sivan Sivan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 5
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Vi bor alltid på Acropolis. Det är ett litet familjehotell med utsikt över antingen stranden/havet eller havet. Ingen pool men det är jättemysigt. Be att få med balkong, annars kan ni hamna på terassen och det är inte lika fin utsikt där. Det ligger vid Mylopotas beah, en liten bit upp med en fantastisk utsikt.. Älskar att sitta på balkongen efter en liten tupplur och dricka en drink och titta ut över stranden. Familjen bor brevid och dom är mycket hjälpsamma. Kolla in på hemsidan.. Vi bodde där för 30 Euro för tre veckor sedan.. Ha en skön semester
/Sivan
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-08-09, 16:11
Anders_J Anders_J är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 3
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Du skal bo på Golden Sun Hotel..

Det er et grymt bra hotel..

Famililen er noget af det kærligste du kan møde i Grækenland..
Det vil uden tvivl blive en rigtig rigtig god oplevelse..

Vi skal selv derned til September og forbi Ios, hvor vi igen, for 5. gang, skal bo på Golden Sun.

Det er tæt på havnen og byen. og med super udsigt over havnen, fra pool terassen.

Anders

Senast redigerad av Kalimera den 2009-08-09 klockan 21:11. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-08-14, 09:52
jojos avatar
jojo jojo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 10
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Nu är flygbiljetterna till Santorini köpta också. Det lönade sig att ha is i magen och vänta in prissänkning. De blir säkert ännu billigare om en vecka men så länge vågar vi inte vänta.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-08-14, 10:00
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Vi bode på Lofos, ligger nästan granne med polisstationen snett upp till höger från vägen som kommer från hamnen, havsutsikt var det säkert från vån. 2.
Pool och poolbar fanns och var väldigt fräscht.
Ett mer pedantskött ställe har jag inte bott på
// Helén
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-08-14, 10:16
ioslinajrs avatar
ioslinajr ioslinajr är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: västerås
Inlägg: 134
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Jag ska dit imorn! Så du kan få dig en rapport efter den 22:a!

När jag var där i slutet på maj, början på juni, i år så stördes man absolut inte av festandet om man inte var uppe mellan 00.30-07.00, eller bodde mitt i Choran. Vet inte om det är livligare i slutet av augusti, men som sagt, jag kan rapportera snart!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-08-14, 16:44
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Citat:
Ursprungligen postat av jojo Visa inlägg
Nu är flygbiljetterna till Santorini köpta också. Det lönade sig att ha is i magen och vänta in prissänkning. De blir säkert ännu billigare om en vecka men så länge vågar vi inte vänta.
vad fick ni betala? nyfiken i en strut!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-08-16, 19:55
jojos avatar
jojo jojo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 10
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Vi betalade 2999 per person drygt två veckor innan avresa. Ser att helgen innan, dvs 22 aug säljs för 2399 nu. Från Landvetter alltså. Innan sänkningen var priset 3599 per person vårt datum.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-08-20, 15:03
jojos avatar
jojo jojo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 10
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Och nu är biljetterna 1000 kr billigare.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2009-08-20, 16:53
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Eftersäsong på Ios?

Citat:
Ursprungligen postat av jojo Visa inlägg
Och nu är biljetterna 1000 kr billigare.
och nu är de slut...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT