Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Ios

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-12-09, 18:52
bktr bktr är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 6
Standard Ios för 17-åringar?

Hej, hur är Ios för tre till fyra 17 åriga grabbar, vänder sig denna ö kanske mer till 20+?

Syftet med en ev. resa är väll att i huvudsak festa med dess innebörder...

Tack på förhand.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-12-10, 08:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Ios för 17-åringar?

Citat:
Ursprungligen postat av bktr Visa inlägg
Hej, hur är Ios för tre till fyra 17 åriga grabbar, vänder sig denna ö kanske mer till 20+?
Till Ios reser folk i alla åldrar.

Citat:
Syftet med en ev. resa är väll att i huvudsak festa med dess innebörder...
Då kan ni knappast välja en bättre ö.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-12-10, 09:54
bktr bktr är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Ios för 17-åringar?

Okej, när jag kollat runt på videos och bilder har jag fått känslan av att det är lite högre snitt på folket som åker hit för att festa, men om det nu är så att det även åker en hel del folk i vår ålder +/- så kan det mycket väl bli Ios sommaren 2010.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-12-15, 08:58
Karin Ts avatar
Karin T Karin T är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Ronneby
Inlägg: 35
Standard Sv: Ios för 17-åringar?

Sommaren -07 var min son + 3 kompisar, samtliga 17-18 år, på Ios. De var helnöjda och slitna efter 1 veckas festande. De bodde mitt i byn och hade alla barer och restauranger inpå knuten.

Det syntes på fotona att det var många ungdomar från praktiskt taget hela världen i ungefär samma ålder. Tycker absolut ni ska åka dit. Där är jättemysigt och jag är övertygad om att ni kommer att få "skitkul" med mycket party!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-12-15, 11:29
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Ios för 17-åringar?

Greker gillar inte fulla ungdomar men på Ios har de vant sig och den ön näms ibland som en förebild i negativ bemärkelse av hur de inte vill ha det på grannöarna.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-12-15, 11:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ios för 17-åringar?

Hoppas ni hinner se annat än barer om ni tar er till Grekland. Var rädda om er och njut av den grekiska gästfriheten som dock kräver lite motprestation i form av vanligt hyfs.

Mina söner åkte till Cypern efter studenten och jag hade inte en lugn stund här hemma kan jag säga. En av sönerna fick en flaska kastad på sig då han var i fel sällskap så en tand blev delvis förstörd.
Det ligger mycket i talesättet att "där spriten går in går vettet ut" och glada ungdomar utan mamma eller pappa med går lätt "över gränsen" vad gäller alkohol.

Usch nu låter jag som en riktig moraltant, men vi äldre här på Kalimera vill ju att ni ska få en fin vecka!

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-05, 20:11
insolazione insolazione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 15
Standard Sv: Ios för 17-åringar?

Jag var mycket på Ios när jag var yngre (inte för att jag är så gammal nu, men...) och det var jättekul! Fest varje kväll, sol på dagen och mys på eftermiddagen. 17-åringar på Ios? Hmm, jag tror faktiskt att de flesta är lite äldre, men det kanske kan bero på att tonåringar inte får resa varsomhelst för deras föräldrar Vad jag kommer ihåg så var många i 20-24-årsåldern, men vad spelar det för roll? Ios är en rolig och vacker ö.

Ha det så kul och ta det lugnt (i alla fall lite )
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-02-09, 19:49
idaho idaho är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Alingsås
Inlägg: 4
Standard Sv: Ios för 17-åringar?

Jag har varit på Ios i fem år.....alltid i mitten av juni. Då är det mest skandinaver, irländare och australiensare där. Vi har varit ute och festat i princip varje kväll och nästan aldrig sett något bråk där. Det kallas "ios-stämningen" och den är helt fantastisk. Alla pratar med alla och det känns väldigt säkert att gå själv runt i staden på kvällarna. Har hört att det blir stökigare senare på sommaren. Rekommenderar hotell sunrise om man är ung och vill lära känna mycket nytt folk. Där förfestar alla gemensamt i poolbaren (ej tillåtet att dricka på rummen) så hela hotellet lär känna varandra.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT