Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Ios

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-31, 21:55
isabellklockare isabellklockare är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 23
Standard Är ios den största festön som alla säger?

Är ios fest ön eller finns det någon annan ö i kylanderna som det är mer festande på? var ligger åldrarna på festfolket?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-06, 16:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

Citat:
Är ios fest ön eller finns det någon annan ö i kylanderna som det är mer festande på?
Helt klart ja. På Mykonos kan det också gå ganska vilt till, men där är dyrare och besökarna generellt äldre än vad de är på Ios.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-06, 19:16
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

Som mitt namn, Ioslina, känner jag mig skyldig att svara....
Visst är det festande där......... det har det alltid varit..långt innan jag var där, 1986 då jag var där första gången. Mamma min skulle nog få spader om hon visste hur det var..
Men något vis var det mer oskyldigt och "snällt" festande, jämfört med nu...
Så ta det lugnt på Ios, både med killar, alkohol och droger! Lagom är bäst!
(Nu låter jag ju som en riktig moraltant!!!)
Passa på att se några härliga stränder också, ni måste bara till Manganari stranden också!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-02-09, 12:53
isabellklockare isabellklockare är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 23
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

hehe okej tack för svaret:P
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-03-02, 19:39
Blueeyes Blueeyes är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 22
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

Mest ös i Grekland skulle jag säga ;-). Du kommer inte bli besviken. Var där första gången -87 och senaste gången var 2003. Halva stan består av små barer/discon och när de stänger vid 2 så går man neråt stranden så finns det några större discon som har öppet ett par/tre timmar till. Underbara stränder med kristallklart vatten och mycket fiskar (om man snorklar).

Håller med om att Mykonos också kan vara bra, men Ios spöar allt
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-03-02, 21:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

Sena öppettider är det överallt i Grekland så det är inte specifikt för Ios. Grekerna går till klubben eller discot efter kl 01.00 på natten.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-03-02, 23:38
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

I somras envisades jag med att åka till Ios (bara över dan iofs) och jag kan säga att medelåldern där var nog runt tjugo (varav väldigt många procent såg rätt så...festprissiga ut ). Jag, typ trettio-plus-plus med två barn och karl, kände mig som värsta farmorn och några barnfamiljer såg vi verkligen inte till. Malplacerad var ordet.
Lena*.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-03-03, 06:54
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

Fast jag var där i början av juni och var defintivt inte äldst trots mina 50+.
Fanns flera medelålders par, pensionärer, småbarnsfamiljer men naturligtvis yngre också men inte så mycket tonåringar. De är väl i skolan vid den här tiden. Jag bodde i gränderna en bit upp mellan hamnen och Chora och där var det inget party alls så mycket hänger nog på tidpunkten. Jag var ute sent på en klubb en natt men undgomslivet var överkommligt även då.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-03-03, 22:57
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

Hur är det med Ios... är hela ön party eller kan man njuta av en superlugn semester där med? Det är väl en ganska liten ö va?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-03-04, 07:52
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

...kom till Karpathos om du vill ha lugn och ro....fast en och annan fest blir det där med...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-03-04, 08:02
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

Citat:
Ursprungligen postat av Janet Visa inlägg
Hur är det med Ios... är hela ön party eller kan man njuta av en superlugn semester där med? Det är väl en ganska liten ö va?
Det går att njuta på Ios med utan party...Det är en sån fin ö, glöm inte att åka till Manganari stranden också!...med båt eller buss!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-03-04, 08:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

När jag var där gick det varken buss eller båt till Manganaristranden. Tror de började köra först andra veckan i juni. Det var för lite turister på ön för att det skulle löna sig sa ägaren till båten. Vid Mylopatas stranden var det en del folk och dit är det en ganska kort promenad från Chora. Här fanns det beachklubbar ovanför stranden där en del yngre människor roade sig och spelade internationell discomusik.

En dag gickag gick till en annan strand ca en halvtimmespromenad från Chora där var det bara jag och en annan medelålders dam. På tavernorna i Chora var det en del gäster kvällstid men när jag sen åkte vidare till Folegandros uppfattade jag kvällslivet och tavernasittningarna som betydligt mysigare än på Ios. Framförallt var maten mer genuint grekisk än på Ios.

Eva
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-04-06, 11:55
ioslinajrs avatar
ioslinajr ioslinajr är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: västerås
Inlägg: 134
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

Om jag säger så här.. När man går till stranden på morronen vid 10-11, är de fortfarande folk som festar. Säger en hel del!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-04-06, 20:02
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Är ios den största festön som alla säger?

Jag MÅSTE berätta min enda erfarenhet om Ios för många år sen just före påsktiden i april.
Så tröstlöst ensam har jag aldrig känt mig. Jag kom till ön kl 17, vandrade lite i Chora och såg verkligen INGEN människa, bara stängda hotell, barer och cafeér tätt sida vid sida men inget liv. Allt var alldeles dött där.Det var något fruktansvärt och fick mig att gråta lite sittande med en ouzoflaska på udden och tänkande på livets gång! Det var så svårt att inbilla sig hur hektiskt livet skulle vara där efter ett par månader. Och så väntade jag med ett litet lamm (snyff!) på Apollon.Ville genast tillbaka till Paros. Men också detta måste jag uppleva i Grekland. Livet är inte alltid bara solsken!

eija
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT