Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-11-22, 14:34
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Windows 10 & Edge

Det går bra att behålla 7:an om man inte vill uppgradera. Har så på min laptop medan de stationära har 10:an. Efter senaste uppgraderingen (novenmber) verkar det att gå litet snabbare.
Svar till Janne om fotoprogram. Glömde att svar tidigare.
Använder Elements 11, Lightroom 6 samt Irfanview och NikonViewNX2. För bildspel är det ProShow Pruducer och förhemsidan CoffeeCup Visual Site Designer med Flash Photo Gallery.
Alla programmen förutom Lightroom är från 2010. De fungerar utmärkt med 10:an. Har använt dessa program de senaste tio åren utan problem. Kanske dags att uppgradera till annat då det gäller hemsidesprogrammen. De har vissa svagheter.
Häls Chras
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-11-22, 16:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Windows 10 & Edge

Citat:
Ursprungligen postat av Chras Visa inlägg
Det går bra att behålla 7:an om man inte vill uppgradera. Har så på min laptop medan de stationära har 10:an.
Låter bra det. Jag har 7:an på mina datorer, och tänker behålla den versionen så länge det bara går.

Tur att dina program fortfarande fungerar. Alla min program är gamla, riktigt gamla, och de fungerar bra trots att de är ämnade för äldre operativsystem.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-11-22, 16:50
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 701
Standard Sv: Windows 10 & Edge

Säkerhetsuppdateringar kommer att supportas fram till 7 jan 2020.
Bugfixar och uppdateringar supportas nog inte lika länge.
Ni har nog tid på er i alla fall.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2475079,00.asp

/pawik
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-11-22, 17:37
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Windows 10 & Edge

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ingen kan väl tvinga en att uppdatera?
Nej, det är sant. Men då måste du slå av automatiska uppdateringar i Windows och hur många gör det? Eller ens vet hur man gör? Inte ens jag har slagit av det, även fast jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av pawik Visa inlägg
Säkerhetsuppdateringar kommer att supportas fram till 7 jan 2020.
Ja, det är korrekt. För businessversionen (Enterprise), men det finns ju oftast bara på stora företag. Homeversionen som de flesta privatanvändare har. Den kommer sluta att supporteras med uppdateringar och säkerhetsfixar, om den inte redan har det.

Om du snabbt vill veta vilken version just du har. Håll ned Windowstangenten och Pause samtidigt, så ser du.

Jag kör Win 10 själv, sen ett par månader. Jag är mycket nöjd. Snabb som tusan och inga större problem med något (kör iofs Chrome, men det är mest vanan). Det finns ingen anledning till att INTE uppgradera.

/Netwolf
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-11-22, 20:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Windows 10 & Edge

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Nej, det är sant. Men då måste du slå av automatiska uppdateringar i Windows och hur många gör det?
Jag har automatiska uppdateringar på, och det kommer fortfarande nya uppdateringar varje vecka. Plus att det kommer upp en ruta (typ en gång i veckan) där står: Gör som 100 miljoner andra, uppgradera gratis till Windows 10. Men den klickar jag bort.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT