Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-13, 15:20
emmis emmis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 1
Standard Kato Stalos/Kalamaki

Hej!
Eventuellt blir det en resa inom närmsta veckan till Kato Stalos/KS med boende på hotellet Akasti.
Jag har några frågor och skulle bli jättetacksam för hjälp snarast. Det är jag och mamma (2 vuxna)som ska åka på semester och vi är ute efter en lugn semester med sol och bad, lite sightseeing också!

1. Är Akasti ett bra hotell? Hur är transferbussen dit?(åker med Ving)
2. Vad finns det att göra i KS, sevärdheter, restaurang mm?
3. Andra rekomendationer i närliggande städer ex Chania?
4. Finns det någon turistbyrå i KS, hur stort är KS? Är KS en lugn stad/by?
5. Vi kommer inte att köra bil, kommer det att bli ett problem eller finns det bra med bussar?

MVH
Emma

Senast redigerad av emmis den 2007-07-13 klockan 15:28.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-13, 15:56
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Kato Stalos/Kalamaki- hjälp behöver tips!

Hotellet känner jag inte till. I Kato Stalos är det stranden som gäller. På kvällarna har minigolfen öppet. Det finns många tavernor att välja på, mina favoriter är Paralia, Cactus (dom ligger väl egentligen i Agia Marina men det är inte långt att gå) Kato Stalos restaurang har också ok mat. Vi ni äta riktigt gott så är det Markos på väg upp mot Pano Stalos eller Leventis uppe i Pano som gäller.
Kato Stalos är lugnt så när som på trafiken som är intensiv. Någon turistbyrå finns det inte men ni får säkert information av er arrangör.
Lätt att ta sig med buss till Chania. Besök saluhallen, ta en fika i hamnen, gå på marknad eller kolla svensk-grekiska utgrävningarna i Kastelli. Besök arkeologiska muséet, strosa i gränderna, det finns hur mycket som helst att göra. I Platanias är det mer fart än i Kato Stalos, mycker mer turister och affärer.
Ha en bra semester!
Gunilla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-13, 15:57
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Kato Stalos/Kalamaki- hjälp behöver tips!

Förresten, ta ett sånt litet turisttåg, gärna till Therissos så får ni se lite bortom turismen!
Gunilla
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-15, 12:24
Mamsens avatar
Mamsen Mamsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 30
Standard Sv: Kato Stalos/Kalamaki

Hej Emmis!

Jag och min son bodde på Akasti för ca 7-8år sedan. Vi var nöjda med hotellet och dom som hade hotellet då var mycket trevliga.
Vi fick ett jättestort rum med bra utsikt...däremot så verkar det vara små rum för övrigt.

Vi var och hälsade på en annan kvinna och hennes son som bodde på hotellet och det rummet var så litet så man knappt kunde vända sej i det.
När dom var uppe och hälsade på oss så kunde hon knappt förstå att det fanns ett så stort rum.

Frukosten var bra och vi åt middag där också några gånger.
Dom hade sin lilla restaurang på taket och om du äter middagen där så se till att göra det när det är solnedgång! Otroligt vackert att sitta och titta på solnedgången under tiden som man äter!

Det ligger en jättefin strand ca 100 m därifrån...enda nackdelen var att det var så fruktansvärt trångt mellan solstolarna.

Ha det så jättebra på resan!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT