Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-07-03, 23:05
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard INTRESSEGRUPPER - ÖAR

Något skamsen upptäckte jag idag att "Nickelena" i februari månad gjorde ett inlägg på Intressegrupp Egina. Det är senaste inlägget i gruppen. Således ingen reaktion på fem månader. Ursäkta Nickelena! Innan dess var senaste inlägget från 2011.

Botaniserade lite bland övriga Intressegrupper - öar. Kunde konstatera att de inte är mera livaktiga. Därav lite funderingar.

Eginagruppen startade jag i en tid när Egina inte hade något eget underforum. Det kändes då som att det inte fanns något naturligt ställe för Egina-snack, och vi var några stycken som blev glada att ha en Intressegrupp där vi kunde mötas. Numera finns sedan länge ett sådant underforum och det är givetvis en anledning till att det inte skrivs något i Intressegruppen. Känns som att bilden blir lite splittrad. När det då vid enstaka tillfällen görs något inlägg så fångar man ju inte det om man gör som jag. Jag är inne nästan dagligen när jag är hemma. Söker då på Senaste Inlägg och ibland på favoritöarnas underforum, däribland även Egina.

Är det så att Intressegrupp-modellen har lite mist sin funktion i och med att öarna har eget underforum? Eller finns det andra funktioner som inte jag sett. Förvisso läggs det upp en del bilder från just den ön. I en framtida storrenovering av forumet vore det fint om man istället kunde knyta sina album till viss ö, och att det gick att göra sökningar bland albumen med viss ö som sökkriterium.

Det finns säkert många fler tankar och synpunkter om Intressegrupper bland er andra som det vore intressant att ta del av. Men lite synd är det när någon då och då gör ett inlägg i Intressegrupp och det inte blir uppmärksammat.

Hur tänker du Janne kring de här frågorna?

Masse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-07-04, 10:18
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 894
Standard Sv: INTRESSEGRUPPER - ÖAR

Det är lugnt Masse! Du har nog rätt ang intressegrupper och underforum. Iaf hade vi ljuvliga dagar i Agia Marina. Egina har en speciell plats i hjärtat. Inga problem att åka metron t Pireus. Ön behöver fler turister, eftersom många greker som tidigare åkte dit nu inte har råd. Rekommenderas varmt att åka dit. Detta hörde ju inte t denna tråd, men efter Egina, Sifnos, Milis och just nu direkt fr Santorini kan vi konstatera att fler turister är mer än välkomna!!
NickeLena o Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-07-04, 16:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: INTRESSEGRUPPER - ÖAR

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Hur tänker du Janne kring de här frågorna?
Intressegrupperna var något som kom med en uppgradering av forumet, det var inget jag bestämde själv så att säga. Jag misstänkte redan från start att det inte skulle bli något större intresse, trots namnet. Jag kollar aldrig där, de vanliga forumen fungerar så bra att intressegrupperna egentligen inte behövs. Men nu finns de där, och jag kan inte göra så mycket åt det.

Citat:
Ursprungligen postat av nickelena Visa inlägg
men efter Egina, Sifnos, Milis och just nu direkt fr Santorini kan vi konstatera att fler turister är mer än välkomna!!
Upplever du att det är lite turister på alla öar ni har varit på?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-07-04, 17:18
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Sv: INTRESSEGRUPPER - ÖAR

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Upplever du att det är lite turister på alla öar ni har varit på?
Jag kan ju bara svara för oss, men efter sex dagar på Milos och två på Ios tycker vi det är väääldigt få turister.
Nu har vi aldrig varit på varken Milos eller Ios tidigare så vi har iofs inte något att jämföra med. Men det känns tomt...
Vi kan lämna bättre rapport nästa vecka då vi är på Naxos, som för oss är en återvändarö

/Z - direkt från balkongen på hotell Avanti
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-07-04, 18:43
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: INTRESSEGRUPPER - ÖAR

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Intressegrupperna var något som kom med en uppgradering av forumet, det var inget jag bestämde själv så att säga. Jag misstänkte redan från start att det inte skulle bli något större intresse, trots namnet. Jag kollar aldrig där, de vanliga forumen fungerar så bra att intressegrupperna egentligen inte behövs. Men nu finns de där, och jag kan inte göra så mycket åt det.
OK. Som jag skrev så kände jag att det fyllde en funktion för oss Egina-fantaster när det inte fanns underforum. Likaså kan det ju vara motiverat med intressegrupper för områden som inte går att sortera in under de underforum som vi har. T ex "Båtnördar".

Känner inte att det tvunget måste göras något åt det hela, men ville kolla om det finns andra tankar.

Masse
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-07-05, 09:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: INTRESSEGRUPPER - ÖAR

Citat:
Ursprungligen postat av Zappa Visa inlägg
Vi kan lämna bättre rapport nästa vecka då vi är på Naxos
Lämna gärna en rapport här.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT