Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-10-05, 09:07
Lillis avatar
Lilli Lilli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Borgå, Finland
Inlägg: 62
Standard Platanias o Troulakis Village

Min dotter åker dit imorgonbitti med en kompis o det intresserar ju mer än vanligt hur väder o allt annat är för tillfället ! En web-cam live vore ju bäst men har inte lyckats hitta en enda i Platanias. I hamnen i Hania finns det ett par stycken men ingen som visar 'rörliga bilder'.
Vet någon någonting om såna?
Vore också tacksam om tips för min dotters vägnar ex finns det något kvällsliv i byn när säsongen drar på sista verserna och någonting som man borde akta sej för?
Kicki är väl där hela tiden så hon vet väl bäst kan jag tänka mej?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-10-05, 09:48
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Platanias o Troulakis Village

Det finns en webcam i Agia Marina, 1 km från Platanias, på Mitsos restaurant. Så här sent på säsongen så är det nog inte något vidare nattliv kvar i Platanias utan det är Chania som man får ta sig in till Enligt boende på plats så är vädret fortfarande varmt och havet håller fortfarande badtemperatur (ca 26 grader )

// Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-10-05, 10:03
Lillis avatar
Lilli Lilli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Borgå, Finland
Inlägg: 62
Standard Sv: Platanias o Troulakis Village

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Det finns en webcam i Agia Marina, 1 km från Platanias, på Mitsos restaurant. Så här sent på säsongen så är det nog inte något vidare nattliv kvar i Platanias utan det är Chania som man får ta sig in till Enligt boende på plats så är vädret fortfarande varmt och havet håller fortfarande badtemperatur (ca 26 grader )

// Malin
Tack Malin ! Gissade att du skulle svara Jag kollade upp mitsos tidigare men av nån anledning funkar den inte eller så är det fel i den här ändan...?
Något jättevilt nattliv behövs inte för hon är inte ännu van med sånt Sist räckte det med Splendid men är det helt dött där med? Kicki vet nog säkert ?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-10-05, 10:36
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Platanias o Troulakis Village

Citat:
Ursprungligen postat av Lilli Visa inlägg
Tack Malin ! Gissade att du skulle svara Jag kollade upp mitsos tidigare men av nån anledning funkar den inte eller så är det fel i den här ändan...?
Något jättevilt nattliv behövs inte för hon är inte ännu van med sånt Sist räckte det med Splendid men är det helt dött där med? Kicki vet nog säkert ?
(No English keyboard)

Platanias is rather empty night time since we have mostly older tourists. For anyone in need of nightlife I suggest Social cafe, Dielefsis and Tropicano, the meeting point for younger.

The weather now is fantastic but the news says we'll get rain Saturday. Where in Crete and when is the question. It might be only in the mountains and night time, but they should be prepared to spend a day in a cosy cafe with a Irish coffee and a good book

\\ Kikh, who's planning to go for a swim in the end of the month.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-10-05, 11:49
Lillis avatar
Lilli Lilli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Borgå, Finland
Inlägg: 62
Standard Sv: Platanias o Troulakis Village

Tack Kickie ! Tittade på prognosen men knappast blir det regn... Fast ni där nere kanske längtar efter det men här hemma i Borgå regn o rusk stup i ett så man unnar sin dotter sol efter en usel sommar här hemma med jobb och nu skola.
Dielefsis är väl mitt emot splendid uppe i andra våningen om jag minns rätt...?Tropicano? Är det karaoke-platsen?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT