Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-07-27, 20:20
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Amorgos färjor

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Jag skulle också helt klart välja alternativ 3 åtminstone till hälften. Om det sedan skulle visa sej att det är hård vind så skulle jag inte åka med Skopelitis, jag har också varit med om en riktig skräckfärd med den stackars lilla båten.
Vid hård vind skulle jag helt enkelt tillbringa dagen på Naxos, parkera bagaget och åka iväg till en strand (Georgios stranden är väl inte den bästa men ligger nära till), sedan skulle jag äta lite gott på kvällen och titta mej omkring, kanske sakta in nånstans för en öl eller tre och sedan haka på Blue Star då den på natten åker till Amorgos. Visst kan det bli tungt men det går ju att sova lite på båten och sedan då man kommer till Amorgos kan man ju sova en liten stund där också. Dessutom sparar man ju kostnaden för en övernattning, inte så mycket pengar kanske men man kan ju ändå göra något roligt för de pengarna.

Mvh Janérik
Bra förslag om det inte vore för att Blue Star går direkt till Amorgos (och vidare till Patmos) och inte via Naxos . Kollade på GTP och hittade inga andra än Skopan. Dagen efter går Romilda 12:40 och det kan vara ett alternativ.

Jag har haft tur att det alltid varit hyggligt väder när jag åkt med Skopelitis.

bosse
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-07-27, 22:36
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Amorgos färjor

Citat:
Ursprungligen postat av Bossew
Bra förslag om det inte vore för att Blue Star går direkt till Amorgos (och vidare till Patmos) och inte via Naxos . Kollade på GTP och hittade inga andra än Skopan. Dagen efter går Romilda 12:40 och det kan vara ett alternativ.

Jag har haft tur att det alltid varit hyggligt väder när jag åkt med Skopelitis.

bosse
Men varför gör de på detta viset
Förra gången vi var på Naxos (jag tror det var förra året, nja året före var det nog ) så minns jag att det brukar komma en Blue Star nångång på natten som gick till Amorgos så jag kom inte ens på att kolla.
Jaja, tanken var åtminstone god, om det blir att vänta till nästa dag så måste man ju ta en övernattning och en natt på en ö är ju inte så kul. I så fall skulle jag nog lägga minst 3 nätter på Naxos för att komma ner lite i varv, då skulle det åter bli på Agios Georgiosstranden så har man krypavstånd både till stranden och in till stan.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT