Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-12-28, 16:01
Bigos avatar
Bigo Bigo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Huddinge
Inlägg: 20
Standard Flyga med Sky Express?

I sommras provade vi ett nytt koncept, flög med SAS till Aten och sedan med inrikesflyg direkt ut till Leros. Inga övernattningar i Aten, ingen lång väntan/resa med färja och vi kunde sitta med en GT på balkongen långt innan solen ens kommit på tanken att gå ner, oslagbart!!!
Nu funderar vi på att resa på samma sätt nästa sommar, med skilnaden att resmålet den här gången blir Astypalea.
När jag sökte runt på nätet om flygrutter upptäckte jag att det inte är Aegan/Olympic som flyger ut till just Astypalea, utan ett mindre bolag, Sky Express.

Är det någon Kalimeraräv som har erfarenhet av detta bolag?

Jag hittade en tråd (skapad av Mikke) som tog upp att det är lite snålt tilltaget med storlek på handbagage (vilket verkar vara OK då det alltid ingår att man får checka in upp till 15 kilo).
Men hur är det med tillförlitligheten vad gäller avgångar?
De har ju inte de bästa recensioner på Tripadvisor...
Ett försenat flyg skulle ju i detta fall inte vara katastrof för oss som har det som "sista länk" i resan, men ett inställt dito skulle ju svida...
Och hur mycket kan man lita på de avgångstider som finns tillgängliga nu i slutet av december?
Är alla flygrutter spikade, eller kan man vänta sig ändringar/uppdateringar (vore ju lite snopet om avgången flyttades fram 4 timmar, det är den buffert vi har mellan SAS-ankomst och SkyExpress-avgång)?
Jag blir jätteglad om någon som flugit med Sky Express kan svara...
Helst med possitiva hurrarop så vi vågar boka omedelbums, i ett grådaskikt DecemberStockholm behöver man något att se fram emot!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-12-29, 13:41
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Flyga med Sky Express?

Aldrig hört något dåligt om sky express, vet det är lite snålt tilltaget med baggage men det hade du ju koll på redan

Gällande tidtabellsförändringar är nog risken större SAS ändrar, de är mästare på det, tror inte jag haft nån resa med sas på sistone som inte haft någon förändring av tidtabell (bokat iofs långt i förväg)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-12-30, 00:09
AndersK AndersK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 742
Standard Sv: Flyga med Sky Express?

Flög med SkyExpress vid tre tillfällen under perioden juni - oktober i år. Prick enligt tidtabell och OK i övrigt.
Viktbegränsning om 15 kilo var något problematisk under senaste resan i mitten av oktober, men det löstes genom att klä sig med några lager av tunga plagg och dra på sig de rejäla och tunga vandringskängorna. Spikade maxvikten så när som på några hekto. Däremot blev jag extra ansatt i säkerhetskontrollen .... Eller så berode det på att vi endast var 3 (tre) resenärer som skulle lämna Samos stora flygplats och att personalen därmed hade det himla tråkigt.....😀 Men det är ju en annan historia.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT