Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2013-05-06, 15:15
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Nu ska jag leta reda pa Elias kafeneion i Menetes
Hittade du honom?

Karin
Svara med citat
  #62  
Gammal 2013-05-06, 19:21
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

...nä, men nån sa att det var till vänster om den första kafeneion som man ser när man kommit upp för backen....
Mikke
Svara med citat
  #63  
Gammal 2013-05-06, 19:27
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

Citat:
Ursprungligen postat av seaside Visa inlägg
"oxo forsoka hitta den norra vaegen upp till Lastos....."
Hittade du vägen?
Jo, jag och flera hittade den på kartan, och strax norr om Aperi,vid bron går den uppåt från huvudvägen.
Tyvärr kom jag inte iväg, men förhörde mej om den med Andreas, som är gatuchef i Pigadia och som avrådde mej att ta moppen, för det var visst grusväg...Men som projekt för nästa besök kvarstår den.... ;-D
Sen om jag kör den s.a.s ovanifrån eller nerifrån återstår att se....Det blev inte så mycket moppande, för armen gjorde sej gällande, så fort det jag kom av asfalten,t.ex när jag for till English Jon me böcker, för dit äre en kort grusväg....
Mikke
Svara med citat
  #64  
Gammal 2013-05-09, 12:40
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

...förresten så finns det en ngt mindre smal väg att gå mot Aperihållet, ifall man kommer gående från stan.
Nedanför Gatoulis scooter-och biluthyrning har stan gjort iordning en vägstump som mynnar ut mittemot 7/11, så man slipper gå den vanliga, smala passagen neråt Pelagos,etc,

Sen har det kända hamburgerstället Five Star Deli fått ny ägare, och ävenså nytt namn som jag inte kommer ihåg just nu....

Faros ägare Elias träffade jag när han kom som vanligt cyklande, ganska skäggig och iförd keps.Skägget får gro över vintern, men tas bort till våren, så nu är det nog borta....
Ha det nu så fint på Karpathos!
Mikke
Svara med citat
  #65  
Gammal 2013-05-11, 00:15
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

Musiktavernan Pelagos drog igång idag, eller snarare igår... ;-) Den elfte säsongen, minsann....
Den därstädes kände&flyhänte bouzoukispelaren Florios lyser fortfarande med sin frånvaro, men hans mkt vänlige kusin, som är polis, berättade för mej på flygplatsen att det var lite grejs med det Gröna Kortet....så han,Florios,förväntas anlända inom kort...

Hursomhelst, så finns det ju gott om duktiga musikanter på Karpathos, så jag hoppas att stället är fullt och att det dansas,ätes och has kuls till the early morning....
Får väl pingla imorrn och spörja Chronis, dock icke alltför tidigt....och höra hur det gick...
Mikke
Svara med citat
  #66  
Gammal 2013-05-12, 01:35
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

...pratade med Andreas Diakidis idag,som glatt berättade att han hade somnat i soffan hemma, och missade Pelagos första kväll, men han var där igår, på lördag.......

Ävenså pratade jag med Maria Panaretos, som berättade att det var fullt av folk första kvällen och att dom höll på till klockan två...idag.....Full gas, alltså......

Zephyros nya lilla annex, (3 lgh) hade nu fått ungefär 70% av golven klinkade, så snart blir det möjligt att hyra in sej där, om man vill bo lite mer offside, men ändå nära.....

Den Svarta Föggeln,som verkar vara en myskanka, har numera blitt fångad av Andreas svärfar Minas, och tillbringar sina dagar uppe vid Menetes och tillsammans med Minas och Sophias höns....
Den hade alltså överlevt mötet med hunden Nimo och mina brödkanter och numera är Garden Villas pool fylld med vatten och de första gästerna kommer inom kort......

Florios,Pelagos ständige,samt flyfingrade bouzoukispelare, haver ännu icke anlänt från New Jersey,USA, men väntas komma inom kort..
.Den Mkt Samspelade Duon Chronis och Mimis håller de musikaliska ställningarna på Pelagos tills vidare.....
Vi håller tummarna för ytterligare en bra säsong för Pelagos.....

Inte nog med det, jag språkade igår, lördag lite med en annan Karpathosveteran, nämligen allas vår F.D. Fiskhandlare Rolf Överström, som ofta kan ses puttra runt per scooter i Pigadia....Han dyker upp på Karpathos i höst, och en vecka senare anländer hans dam oxo....
Vi hörs av relativt regelbundet, som tur är....Apropeau Finland, så hoppas jag oxo se våra veteranbesökare från Jakobstad i höst.....
Mikke

Senast redigerad av Mikke den 2013-05-12 klockan 01:51.
Svara med citat
  #67  
Gammal 2013-05-14, 10:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Den Svarta Föggeln,som verkar vara en myskanka, har numera blitt fångad av Andreas svärfar Minas, och tillbringar sina dagar uppe vid Menetes och tillsammans med Minas och Sophias höns....
Härligt att höra att den har fått ett hem.
Svara med citat
  #68  
Gammal 2013-05-15, 21:56
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

Javisst ere bra,det tycker jag med.
Ska be Andreas vid tillfälle att ta några bilder av den när han hälsar på svärfar och skicka till mej,så vi får se hur den Svarta Ankan ser ut bland hönorna....
Mikke
Svara med citat
  #69  
Gammal 2013-05-16, 09:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Javisst ere bra,det tycker jag med.
Ska be Andreas vid tillfälle att ta några bilder av den när han hälsar på svärfar och skicka till mej,så vi får se hur den Svarta Ankan ser ut bland hönorna....
Mikke
Gör det Mikke.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT