Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2014-07-05, 10:41
anafi4ever anafi4ever är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 18
Standard Frukostdelight på Nymfes...tips på hus?

I am in heaven! Efter en mycket stormig framfart på havet från Santorini kom vi fram till Sifnos i natt, rejält försenade och omruskade, närmare klo 1 än 11 som vi skulle egentligen anlänt. Hade bokat ett rum på hotel Nymfes i sista minuten (wifi på båten) och vi hämtas från hamnen. Himmel! Rent bokstavligen för sviten har en himmelssäng modell Magnificent, vackert och ombonad i alla detaljer! Inga plastmöbler på balkongen här inte...Min schampoo och balsam var slut men det gjorde intet, väldoftande sådana fanns i badrummet och väntade på den trötta Meltemi-piskade resenären. Bästa madrassen ever! Har ändå rest i Tokyo, Sao Paolo, Berlin, Amsterdam mm. det sistlidna året, Yamagata inte att glömma. Många fyr- och femstjärniga hotel, men denna lilla pärla en 800 meter från Sifnos hamn, längs med stranden till vänster, slår det mesta. Frukosten bad jag att få till rummet, och den kom upp i morse. Hela bordet fullt med godsaker, den ena mer fantastisk i smaken än den andra. Kokta ägg, rispudding, yoghurt, färskt bröd, ljuvlig marmelad, honung, juice, en kanna kaffe...sockerkaka, vattenmelon...Helt enkelt, den bästa frukosten på mannaminne. Att allt detta, dubbelrum med plats för 2 små barn (rum nr 16 på hörnet) inkl fri transfer från hamnen, kostade bara 72 euro gör mig superglad....Tyvärr fullbokat i natt, annars hade jag gärna stannat och njutit lite till så här halvvägs i öluffandet. Nu börjar husjakten! Tips mottages gärna!

Senast redigerad av anafi4ever den 2014-07-05 klockan 10:43. Anledning: kompletterande info om rum.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT