Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-04-10, 19:19
elca elca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 48
Standard Meteora

Ska till Parga den 1 augusti och vill gärna åka till Meteora, bokat med ving och ser att man kan boka deras utflykt dit,är det bra alternativ eller finns det andra på plats?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-04-11, 06:10
Majjlos avatar
Majjlo Majjlo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 46
Standard Re: Meteora

Jag har inte gjort utflykten, men du kani alla fall boka den via Apollo också, även om du reser med ett annat bolag. Det kan ju vara värt att jämföra deras paket. 😊👌🏻
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-04-11, 08:15
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Meteora

Jag tror utflykterna är rätt så likvärdiga faktiskt. Bokade den via Ving (Thomas Cook group) för en massa antal år sedan och hade en kvinnlig engelsk-grekisk guide, helt suveränt bra! Man fick så mycket intressant berättat under resans gång. Med på bussen var vi några olika nationaliteter, kanske mest för att det var i lågsäsong (i slutet av september) och att de skandinaviska gästerna helt enkelt inte fyllde upp en hel buss.

Det mest irriterande jag kan tänka mig om man bokar lokalt (fast kanske inte just denna utflykt) är att man får en guide med gäll skrikig röst som pratar usel engelska (...har hänt )


Simetra
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-04-11, 13:53
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Meteora

Citat:
Ursprungligen postat av elca Visa inlägg
eller finns det andra på plats?
Vi har åkte med Synthesis Travel till Meteora. Det är den bästa utflykt jag har gjort i Grekland, och dessutom hade vi det bästa guiden jag någonsin träffat på. Tjejen var grek, pratade perfekt engelska, och hette Katarina. Om hon fortfarande guidar vet jag dock inte.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-04-11, 15:41
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Meteora

Jag frågade efter henne när vi bokade med samma företag 2014 men hon var inte kvar där. Vi var supernöjda med utflykten som var en dagsutflykt och billigare än med vår researrangör.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-04-11, 22:40
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Meteora

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vi har åkte med Synthesis Travel till Meteora. Det är den bästa utflykt jag har gjort i Grekland, och dessutom hade vi det bästa guiden jag någonsin träffat på. Tjejen var grek, pratade perfekt engelska, och hette Katarina. Om hon fortfarande guidar vet jag dock inte.
Apollo har inga utflykter nu i maj, så jag tackar för tipset med Synthesis Travel

Få se hur det blir, funkar det inte nu så tar vi Meteora en annan gång.

Helena S
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-04-12, 10:01
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 694
Standard Sv: Meteora

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vi har åkte med Synthesis Travel till Meteora. Det är den bästa utflykt jag har gjort i Grekland, och dessutom hade vi det bästa guiden jag någonsin träffat på

Det är bara att instämma. De berättande som guiden gjorde under resan till Meteora var fantastisk, intressant och fängslande.


Tobbe
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-04-12, 15:53
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Meteora

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Jag frågade efter henne när vi bokade med samma företag 2014 men hon var inte kvar där. Vi var supernöjda med utflykten som var en dagsutflykt och billigare än med vår researrangör.
Synd att hon inte vara kvar, men det gjorde ju inget för ni var ju nöjda ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe S Visa inlägg
De berättande som guiden gjorde under resan till Meteora var fantastisk, intressant och fängslande.
Härligt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT