Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-02-01, 22:38
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 673
Standard Majresan klar

Efter mycket velande hit och dit vart vi ska åka på vår majresa blev det helt plötsligt Karpathos! Jag upptäckte att Apollo hade väldigt bra priser dit den 11 maj, så det gick helt enkelt inte att låta bli

Det blir vårt andra besök på ön, men första gången på våren, så det blir jättekul

Maria
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-02-02, 17:53
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Majresan klar

Det är så härligt att kickstarta sommaren i Grekland
Grattis till resan!
/ Kajja 👱
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-02-02, 18:12
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Majresan klar

Grattis! Låter ju hur fint som helst!

/ Anne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-02-05, 11:34
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Majresan klar

Härligt! Ser verkligen fram emot den tid då jag inte måste hålla mig till skolans lovtider ...

Karin
med hela 136 dagar kvar ...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-02-05, 19:40
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 673
Standard Sv: Majresan klar

Tack! Ja, jag är lyckligt lottad som kan ta semester nästan när jag vill men tyvärr inte hur mycket jag vill Jag har aldrig varit i Grekland under sommarlovet, den "senaste" resan vi varit där var förra året, då kom vi hem 5 juni och det kändes lite väl sent. Så i fortsättningen blir det nog första halvan av maj istället. Och september -oktober förstås!

Det är så härligt att kickstarta sommaren i Grekland på våren, precis som du skriver Kajja!

Förresten, jag ska rätta mig själv, det blir tredje resan till Karpathos

Maria
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-02-25, 16:22
Kamgu1s avatar
Kamgu1 Kamgu1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Borås
Inlägg: 32
Standard Sv: Majresan klar

Vi hittade oxå en resa i maj till smått otroligt pris! Det var länge sedan vi var på Karpathos så nu undrar jag såklart vilka restauranger som gäller? Har en kvar på "önskelistan" som vi lixom inte hunnit med ännu, den som ligger när man går på gatan som ligger över strandpromenaden...en liten bit innan den går ihop. Den har jag alltid hört gott om, finns den kvar om någon vet vilken jag menar? Annars vill jag gärna ha nya tips. Under the trees? Finns den kvar? Den krabbsalladen och hans goda fried courgette gillas skarpt.
Hälsningar Kamgu som redan längtar ner
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-02-25, 19:26
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Majresan klar

Citat:
Ursprungligen postat av Kamgu1 Visa inlägg
den som ligger när man går på gatan som ligger över strandpromenaden...en liten bit innan den går ihop. Den har jag alltid hört gott om, finns den kvar om någon vet vilken jag menar?
Kan det vara To Ellenikon du menar? Den finns kvar. Under the Trees finns också kvar. På helgerna eldar Kostas upp vedugnen och lagar fantastiskt lamm, kyckling och briam. Nere på hamnpromenaden hittar du även en del riktigt bra tavernor, både nya och gamla. Börja vid amfiteatern och arbeta dig bortåt hamnen. ;-) Mezedopoleio Mesogeios i hörnet får bara inte missas. Där behövs ingen huvudrätt; det är bara att botanisera i den mycket innehållsrika mezelistan. Nytänkande och jättegod mat hittar du dels på Hotell Parasol, en bit bortom Pelagos, dels på Taverna Poseidon ovanför Damatriasstranden.

Jag kan hålla på länge men de här får du att börja med.

Karin
som har hela 116 dagar kvar ...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2017-02-26, 09:51
Kamgu1s avatar
Kamgu1 Kamgu1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Borås
Inlägg: 32
Standard Sv: Majresan klar

Det var precis To Elleniko jag tänkte på! Det var inte dåligt att ta det på min beskrivning Tusen tack för tips! Ska bli så kul att testa lite nya ställen..
Svara med citat
  #9  
Gammal 2017-02-26, 14:24
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Majresan klar

Citat:
Ursprungligen postat av Kamgu1 Visa inlägg
Det var precis To Elleniko jag tänkte på! Det var inte dåligt att ta det på min beskrivning Tusen tack för tips! Ska bli så kul att testa lite nya ställen..
Haha, eftersom vi brukar vara nere en månad varje sommar har vi en viss koll på ställena. En restaurang som kanske inte fanns när ni var nere sist är Elea, på gatan som går upp från fontänen mot taxitorget. Innehållsrik meny, sikta gärna på dagens specialiteter. Och missa inte deras saganaki med honung till förrätt! (Men den är mäktig; en portion räcker till två personer.)

Utefter flygplatsrakan hittar ni Taverna Rina, väl värd ett besök. Här hittar ni riktig grekisk husmanskost lagad av Manolis' lilla mamma. Be Manolis berätta om fotografierna på väggen och lirorna som hans pappa har byggt. Ni får ett stycke Karpathoshistoria på köpet.

Karin
som alltid längtar ner ...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT