Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Lipsi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-13, 12:38
AndersK AndersK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 742
Standard Lipsi i juli och augusti

Under flera år har vi besökt Lipsi under juni månd. Bara positiva upplevelser, dvs. en fantastisk ö med alla möjligheter till en fin, varierande och avkopplande semester.
Av boendes på ön har vi mer eller mindre rakt på sak fått rådet att inte besöka ön under delar av juli och augusti. Orsaker; alltför mycket folk, högljutt m.m. Men som alltid, det är givetvis frågan om vad man vill med sin semester.
Ni som varit på Lipsi under juli och augusti; stämmer detta? Ställer frågan med tanke på att vi inom de närmaste dagarna åker till ännu inte bestämda öar, men ett val kan vara Lipsi.
Anders
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-07-18, 10:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Lipsi i juli och augusti

Jag har varit på Lipsi i början av juli och då var det hur lugnt som helst. Fast senare kan det ju vara livligare.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-21, 19:18
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Re: Lipsi i juli och augusti

Har nu varit på underbara lilla Lipsi två somrar i rad och båda gångerna åkt därifrån kring 12 juli och just vid denna tidpunkt börjar man märka en stor skillnad tycker jag. Då börjar antalet italienare, fransmän, "grekamerikaner" och "grekaustraliensare" samt britter att öka och vad jag har förstått ökar antalet ännu mer i slutet av juli och under augusti. Detta gör att det upplevs som en helt annan ö och inte alls så avkopplande som under juni.

Jag kommer med största sannolikhet att återvända till Lipsi men väljer att göra det under juni och första delen av juli (Om jag hade haft möjlighet hade jag kunnat tänka mig att testa september också).
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-07-22, 20:14
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Re: Lipsi i juli och augusti

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Jag kommer med största sannolikhet att återvända till Lipsi men väljer att göra det under juni och första delen av juli (Om jag hade haft möjlighet hade jag kunnat tänka mig att testa september också).
Du skall verkligen försöka åka till Lipsi under September. Vi är där för 4:e året i rad nu i sept. Det är underbart lugnt. Varmt och skönt både i luften och i vattnet. Inte "fullsatt" på någon taverna utan rätt "lagom".
Som vanligt på Lipsi så blir Du otroligt väl mottagen som turist.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-07-23, 08:22
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Re: Lipsi i juli och augusti

Tyvärr gör mitt jobb som lärare att jag inte har möjlighet till detta!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT