Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2017-07-17, 10:58
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Kamera på semestern

Började i slutet på 90-talet fotografera digitalt. Fick ibland låna företagets kamera. Då blev inte bilderna så stora.
2003 köptes den första digitalkameran. En Fuji med litet zoom. Fick använda diskdrive som minneskort. 2005 såldes denna och i stället blev det en Nikon D70s eftersom jag hade sedan tidigare några nikonobjektiv. Tog med denna cirka 30000 bilder. Denna kamera ersattes 2010 med en D300s som fortfarande hänger med. Har nu tagit när 50000 exponeringar med denna. För det mesta reser jag med endast ett 16 - 85 mm zoom. Detta eftersom bilderna oftast ska användas på dator eller projektor så det går att göra delförstoringar. Vi har även en liten Canon Ixus 860 Is som inköptes 2010 och går att ha i bröstfickan.
Att man kan fotografera med platta och kamera kan jag göra med det är en riktig kamera som gäller för min del.
Efter en fuktskada i källaren är nu alla mina bilder digitaliserade och negativ och dia har skattat åt förgängelsen.
Att fotografera är ett måste för mig och bilderna används till bildspel och hemsidor.
Tur man är pensionär så tiden räcker till för den stora hobbyn.
En travestering på Martin Ljung i en reklamfilm: "Det är fult att inte fotografera".
Hälsningar
Christer (Chras)
Svara med citat
  #22  
Gammal 2017-07-18, 09:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Kamera på semestern

Citat:
Ursprungligen postat av Chras Visa inlägg
En travestering på Martin Ljung i en reklamfilm: "Det är fult att inte fotografera".
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT