Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-06-26, 18:55
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Värmebölja

Det blir en het weekend i stora delar av Grekland. Aten kan få över 40 grader på fredag, lördag och söndag.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-06-27, 19:51
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Värmebölja

Nåja, inte klaga! Här hemma var det 10 grader i morse! Brrr...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-06-28, 01:30
Faestis Faestis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 359
Standard Sv: Värmebölja

Hur är tempen i Aten på torsdag mitt på dagen? (ca kl 11 - 14) som det är beräknat nu enl. väder gudarna? Varmt OK - men + 40 hoppas jag vi slipper i Aten när vi landar mot vidare färd mot Pireus och ö världen!!
Jisses vad jag kommer att längta ut till vår Ö mer än jag redan gör NU om det är ++40. Jag har upplevt +43 i Aten ett par ggr och efter det kände jag - nej, Nej - NEJ TACK aldrig mer Aten... men det menar jag nog inte 100% och för alltid ändå... men den värmen var icke trevligt på något sätt! Det brände i skinnet o orken o allt blev helt "annorlunda" trots min ungdom... Kände mig liksom ovanligt mycket mer korkad än normalt och fick synnerligen svårt att andas - trots icke någon astma el andra dyl besvär. Inget jag någonsin VILL återuppleva, även om det inte hände något katastrofalt eller tokigt så ÄR och förblir det ett riktigt jobbigt Aten minne för mig med FÖR varmt o den ständiga frågan var finns friska luften - jag vill andas PHU!!!??
(min "lilla" Aten "skräck" uppkom 1983-87....)

Med målet vi har i sikte vill jag ha mycket ork kvar tills vi landar på kvällskröken på vårt mål. Hoppas värmen inte tar helt kål på mig/oss innan bogvisiret öppnats och vi får se Ermoupolis och gå i land!
Phu!" börjar svettas NU....... trots att det är bara +12 grader här i Uppsala nu... Klimakteriet? eller?

Senast redigerad av Faestis den 2017-06-28 klockan 01:55.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-06-28, 10:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Värmebölja

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
Det blir en het weekend i stora delar av Grekland. Aten kan få över 40 grader på fredag, lördag och söndag.
Tydligen är det varmt överallt nu, men värst på fastlandet verkar det som. Finns en annan tråd i ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Faestis Visa inlägg
Hur är tempen i Aten på torsdag mitt på dagen?
Mellan 38 och 42 grader får ni räkna med.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-06-28, 10:26
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Värmebölja

Att vara i en storstad i en så svår hetta är nog inte trevligt för någon, i synnerhet inte för gamla eller sjuka. Dessutom så tycks sophanteringen strejka.

Men om man har möjlighet att komma till havet och placera sig i vattnet är det säkert bättre.

/ Anne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT