Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-05-07, 14:11
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Båttidtabeller

Kanske något slags generellt svar står att finna i andra trådar men nu är det ändå ny säsong i antågande.


Är sommarens båttidtabeller helt fastställda eller kan förändringar fortfarande förekomma?


Eftersom jag saknar erfarenhet av att söka på respektive färjerederi, vilken "allmän" söksida brukar anses som mest pålitlig och smidig för båtresandet?




/Hasse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-05-07, 15:09
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Båttidtabeller

Jag litar aldrig på tidtabellerna förrän efter 1 juni och även då kan det förekomma ändringar. Kollar alltid på gtp.gr (finns länk på Kalimeras förstasida). Har dock aldrig köpt biljetter i förväg eftersom mycket kan hända till det är dags. Någon gång har det medfört att vi fått köpa biljetter i business, men det har vi överlevt .

Celbe
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-05-07, 22:28
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Båttidtabeller

Jag vet inte vilken söksida som är mest tillförlitlig, och jag bokar aldrig båtbiljetter i förväg, men vid grovplaneringen hemma brukar jag kolla på GTP:
http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp

/kimmen
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-05-07, 22:31
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard Sv: Båttidtabeller

Hittade denna blogg. Vet inte hur tillförlitlig den är, men den är iaf hyfsat uppdaterad.

/Netwolf
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-05-09, 16:59
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Båttidtabeller

För info. Det har varslats om strejk på alla färjor 16-17/5. Kan eventuellt bli även 18-19/5 De flesta rederier lämnar info på sina hemsidor. Det ska komma mer info på fredag eftermiddag denna vecka. Har du köpt och betalt biljetter är det dom du köpt biljetterna av som ska informera dig. Rederiet informera dig om du köpt via deras..as hemsida.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-05-09, 23:35
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Båttidtabeller

Jag har på uppdrag av hustrun, som har förmån av att välja resmål i höst, kollat på båtförbindelser från Skiathos till Skopelos i slutet av september. På GTP fann jag då endast EN avgång på lördagar, vilket inte passade med tillgängligt flyg. Lite märkligt tyckte jag.

Gick in och kollade på Open Seas hur det såg ut vid samma tid förra året. Såg då att det fanns ett antal olika rederier och avgångar att välja på. Och mycket riktigt, när jag kollade på respektive rederis hemsida så fanns det även i år flera avgångar. Så GTP fick sig en knäck tycker jag. När man är inne i maj månad så borde sidan vara uppdaterad. Så mitt tips är ..... sök på olika rederier!

Masse
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-05-10, 00:04
Thopers avatar
Thoper Thoper är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Vetlanda
Inlägg: 746
Standard Sv: Båttidtabeller

Jag använder alltid www.paleologos.gr när jag planerar våra resor.
Den lägger tidigt ut tidtabellerna. De har dessutom priser på alla resor.
Eftersom vi aldrig beställer i förväg, så brukar jag för säkerhets skull göra en kontroll någon månad innan avresa.
GTP och Open Seas är ju också bra!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT