Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-04-17, 15:21
Oline Oline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 36
Standard Hotell för en natt

Hej alla ni som känner till Kos!
Jag har en fråga angående hotell på Kos om man bara ska stanna en (halv) natt. Vi kommer till Kos från Leros på söndag em och flyget hem går kl 05:00 på måndag morgon. Vi vill ändå ha ett rum för vi orkar inte sitta uppe och vänta hela natten så jag undrar nu om ni har något tips på ett ok hotell som det är lätt att ta sig till flygplatsen från. De orter som verkar ligga närmast är ju Kardamena och Matsichari och de verkar inte så jättespännande. Är det långt att ta sig från Kos stad till flygplatsen om man väljer att spendera em och kväll där?

Hoppas på lite hjälp eftersom vi aldrig varit på Kos!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-04-18, 09:55
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 733
Standard Sv: Hotell för en natt

Hej!
Var på Kos för några år sedan. Vi bodde i Kardamena. Det var en mysig liten ort men med stort utbud av restauranger, barer och shopping.
Hamnpromenaden hade åxå flera mysiga matställen med härlig utsikt mot havet. Perfekt att spendera några timmar på och bara softa, se på folk och äta gott.
Brothers bar är värt en sittning!! Ligger på höger sida på huvudgatan efter lilla bron.Mycket trevlig personal...ja överhuvud taget väldigt gästvänligt folk i Kardamena.
Vet inte vad du menar med att orten inte verkar så spännande men jag tycker absolut det är värt att spendera en kväll där!
Vi bodde på Argiri hotel. Bra läge. Nära till strand och "centrum". Det tar ca 30 min till flygplatsen.
Lycka till och trevlig resa!
Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-04-18, 10:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Hotell för en natt

Citat:
Ursprungligen postat av Oline Visa inlägg
Är det långt att ta sig från Kos stad till flygplatsen om man väljer att spendera em och kväll där?
Det är cirka 25 km från Kos stad till flygplatsen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-04-18, 16:25
Oline Oline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 36
Standard Sv: Hotell för en natt

Tack Kajja för ditt svar. Det lutar åt Kardamena eftersom vi bara har några timmar som vi ska spendera där. Känns lite långt att börja åka taxi från Kos stad mitt i natten och din beskrivning av byn låter ju lugnande. Jag trodde att det bara var fulla Britter och Tyskar men så verkar det ju inte vara. Även billigare hotell än i Mastrachi. Mina syskon med familjer vill gärna ha ett hotell med stor pool för barnen men jag har inte lust att betala mer för min sista natt i Grekland än vad jag gör på de öarna som är våra "riktiga" resmål.
Tackar för hjälpen!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-04-18, 22:56
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Hotell för en natt

Hej Oline!

I somras åkte jag från Leros till Kos med båt på morgonen, och lämnade mitt bagage i hamnen medan jag kollade in stan ett tag. Sen tog jag bussen till Mastichari och tillbringade hela dagen och kvällen där. Tog sen en taxi vid 01-tiden till flygplatsen där jag var de sista timmarna innan flyget skulle åka, typ vid 5-tiden.

Mastichari har en toppenstrand och bra tavernor!

Hoppas att ni hittar något bra alternativ för er. Trevlig resa!

Helena S
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-04-19, 14:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Hotell för en natt

Första gången jag var i Kardamena fick jag en chock. Det var hejdrundrande festande mitt på dagen. När jag återvända för några år sedan möttes vi inte av något sådant, men det var fortfarande mycket fish and chips. Mastichari är mycket mer grekisk, tycker jag.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT