Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2015-03-13, 11:03
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Roomsare..

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg


Och glöm inte att äta lunch på tavernan!
Det ska jag inte glömma!..
Svara med citat
  #82  
Gammal 2015-03-13, 11:10
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Roomsare..

Det var därifrån min salladsbild var, Sunny. Det finns två tavernor på stranden, den närmast klostret Chrysopigi är det. Spännande rätter och underbart läge.

Hittade förresten ett boende som hette Katerina, det såg fint ut. Ligger lite i utkanten men ändå inte helt off. Finns både på booking och med egen sajt.
Svara med citat
  #83  
Gammal 2015-03-13, 11:29
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Roomsare..

Låter intressant!..

Katerina kollade jag på igår och ja det ser trevligt ut, hittills är det Margarita eller Katerina som lockar mest!..
Svara med citat
  #84  
Gammal 2015-03-13, 12:00
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Roomsare..

Så där ja, nu har jag skickat mejl till Katerina med en rumsförfrågan, spännande och höra vad hon svarar..
Svara med citat
  #85  
Gammal 2015-03-13, 16:38
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Roomsare..

Intressant!

När jag mailade 3 för mig nya boenden i Aegiali på Amorgos för att boka 4 nätter erbjöd två av dem 30€, medan de på sina sajter tog 35. Även det tredje erbjöd 30, det tog 36-45 på sin egen sajt och 45 på booking. Så det lönade det sig helt klart för mig att själv fråga efter prisuppgifter.
Svara med citat
  #86  
Gammal 2015-03-13, 16:51
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Roomsare..

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Intressant!

När jag mailade 3 för mig nya boenden i Aegiali på Amorgos för att boka 4 nätter erbjöd två av dem 30€, medan de på sina sajter tog 35. Även det tredje erbjöd 30, det tog 36-45 på sin egen sajt och 45 på booking. Så det lönade det sig helt klart för mig att själv fråga efter prisuppgifter.
Ja, det lönar sig ju, eller varför inte göra som jag gjorde när jag var i Egiali, gå runt och besöka olika hotel, då kan man t.o.m få ner priset än mer..
Svara med citat
  #87  
Gammal 2015-03-13, 16:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Roomsare..

Ja självklart, men det gäller andra veckan i juni när turismen börjar komma igång = mer folk. Och jag ville kunna välja ställe noggrant, utan att riskera att det är fullt när jag kommer.
Svara med citat
  #88  
Gammal 2015-03-13, 16:57
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Roomsare..

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ja självklart, men det gäller andra veckan i juni när turismen börjar komma igång = mer folk. Och jag ville kunna välja ställe noggrant, utan att riskera att det är fullt när jag kommer.
OK, ja det är nog säkrast!..
Svara med citat
  #89  
Gammal 2015-03-15, 19:51
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Roomsare..

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Du skulle också kunna kika på Marana/Maranna på booking. Det ligger nån km innan Apollonia när man kommer från Faroshållet, det har fin utsikt. Ägarfamiljen är samma som har "mitt" kära Aperanto i Faros.

(Men maila direkt om du är intresserad, skippa booking).

Här är deras egen sajt: http://maranasifnos.gr/en/index.html
Tack igen för tipset Ink..fick svar från Maria värdinnan på Marana och har nu bokat 4 veckor där....trots att hotellet inte skulle öppna förrän i mitten på maj har hon gjort ett undantag för mig och ska fixa någon som städar var tredje dag (jag är ju enda gästen)så mer kan jag inte begära.

Toppenläge och bäst av ALLT nära till alla fina vandringarna!..
Priset dessutom oslagbart, inget jag tänker nämna här!..

Tjoho livet leker!..
Svara med citat
  #90  
Gammal 2015-03-16, 14:31
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Roomsare..

Så spännande, Sunny


Hoppas du får det jättefint där. Jag kan tänka mig att Apollonia är lugnt när du kommer. Men om du tycker det känns ödsligt så tror jag i alla fall att det kommer att fyllas på med folk medan du är där, det känns inte lika dystert på våren som det kan göra på hösten när byar/öar avfolkas i stället.


Och många Sifnosbor bor i de angränsande byarna som är väldigt fina att promenera omkring i, inte minst Katavati med den fina livsmedelsaffären och Artemonas.
Svara med citat
  #91  
Gammal 2015-03-16, 14:51
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Roomsare..

Det här är en rätt meninglös bild med en buss i fokus, men det viktiga är på sidorna. (Ursäkta storleken, försökte ladda upp den i album men det gick inte så jag fick använda photobucket).


Ingången längst t v, där man ser vykortsställ m m, är till bookshopen jag nämnde när vi PM:ade. De är rusktigt välsorterade på kartor och guider.


Och när man köpt sin karta kan man gå tvärs över gatan till konditoriet med stenbänkarna som syns på bilden. Det är lyxfika, dyrt, men de har galet goda bakverk. Jag brukar köpa en bougatsa, vaniljpaj, och en cappuccino, slå mig ner utanför och sedan vika ut kartan och studera den (om det inte blåser för mycket )
Svara med citat
  #92  
Gammal 2015-03-16, 15:14
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Roomsare..

Tack för mer info Ink..

Tror inte jag kommer att få något problem med att det är lugnt i början på säsongen, kommer nog ha fullt upp med att ränna runt på alla vandringar och utforska ön!..

Var ju på Amorgos i början på maj förra året och det var stendött ett tag, men inget som jag led av, tvärtom.. kändes som jag hade hela ön för mig själv!..

Bokshopen ska jag besöka och köpa mig en bra karta!..

Har läst och beställt Kalimeras trevliga e-guide om Sifnos, intressant läsning och många längtansfulla bilder.. ..TACK för den Janne!..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT