Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2015-01-20, 09:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Jobbet byter snart ut min mobil och då får jag en iphone6 men det låter ju inte så kul om den krånglar titt som tätt. Min 4s krånglar nästan aldrig egentligen bara på kalimera. Visst är väl sexan ändå mycket bättre?

Eva
Svara med citat
  #42  
Gammal 2015-01-20, 10:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Visst är väl sexan ändå mycket bättre?
Den är mycket bättre, helt klart!
Svara med citat
  #43  
Gammal 2015-01-21, 10:08
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jobbet byter snart ut min mobil och då får jag en iphone6 men det låter ju inte så kul om den krånglar titt som tätt. Min 4s krånglar nästan aldrig egentligen bara på kalimera. Visst är väl sexan ändå mycket bättre?

Eva
Såvitt jag vet har det inte rapporterats fler problem med sexan än med andra modeller. Sedan kan det ju finnas måndagsexemplar överallt.

Jag har en 4 som jobbmobil och en 6 privat. De förhåller sig till varandra som en Skoda till en Lexus, ungefär (Fast det var överdrivet, SÅ hopplös är inte 4. Men den står sig slätt mot 6).
Svara med citat
  #44  
Gammal 2015-01-28, 11:08
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Nu råkade jag just ut för exakt Karis problem, två gånger (den andra när jag skulle öppna den här tråden Förlåt, tre gånger, för nu hände det igen). Sidan kraschar, "ett fel inträffade och webbsidan laddas om", och när den laddat klart fick jag logga in igen. Enda skillnaden är att för mig händer det på ipad, inte på iphone.

Jag tror inte att det är Kalimeras "fel", utan att det är iOS 8 eller vår browser som inte fixar det. Samma sak händer mig ofta på fb, som ju är en blytung sajt, men skillnaden är att där är jag fortfarande inloggad när sidan laddat klart. Det händer ofta när jag drar och zoomar i en bild, det verkar vara en tung process.

Vad jag gjorde nu när det hände tre gånger på raken på Kalimera var att jag stängde en del andra sidor som jag hade uppe. Det har känts som att det kanske händer oftare när jag har många sidor uppe samtidigt, men jag är inte säker.
Svara med citat
  #45  
Gammal 2015-01-28, 22:33
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 701
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Fick ett skräpmeddelande när jag testade med iphone 6. Därför editerar jag.
Jag kunde inte upprepa felet när jag testade med min frus i 6.

Jag tror att felet ligger i att exekveringstiden i safari är annorlunda, förmodligen snabbare i i 6, jämfört med i 4 eller i 5. Att det fungerar ibland beror nog på att operativsystemet i sig ligger och loopar och tar olika lång tid på sig att exekvera (utföra) inloggningen beroende på exakt i vilket ögonblick man loggar in.
Min syster hade ett likartat fel när hon köpte ny dator med windows 8, en ASUS i7 med SSD disk.

Att öppna ett word-program med etiketter genom att klicka på word-filen gav ALLTID felet att etiketterna vibrerade i word-dokumentet. Detta hände ALLTID när man öppnade genom att klicka på filen.

Om man öppnade samma fil inifrån word genom FIL-> Öppna gick det ALLTID bra. Inga felsymptom.

Anledningen måste vara att man exekverar olika kodslingor i de olika fallen. Med en gammal dator med windows 7 kunde man öppna filen hur man villle utan felsymptom. Den datorn tillsammans med windows 7 var långsammare än den nya datorn. Med en ny snabbare dator med SSD disk och windows 8 gick det helt enkelt för fort i det ena fallet.

Förmodligen är det något liknande här. Olika personer har olika mycket minne och olika många appar startade. Dessutom är olika IOS-versioner installerade i de olika telefonerna.
Testa genom att ha många appar startade, få appar startade, dokument öppnade i bakgrunden och så vidare. Hur länge telefonen varit påslagen?

Om man har ett fel när någon app körs gäller det att veta EXAKT vad man har gjort innan felet.
Om appen startar utan fel gäller det att veta EXAKT vad man har gjort innan detta.
Min erfarenhet (verifiering av avancerad spaningsradar) är att fel alltid brukar gå att upprepa.

Min oneplus one, android 4.4.4, fungerar ALLTID på kalimera trots att den är hypersnabb. .

/pawik

Senast redigerad av pawik den 2015-01-28 klockan 23:30.
Svara med citat
  #46  
Gammal 2015-01-28, 23:05
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 650
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Ee
Svara med citat
  #47  
Gammal 2015-01-29, 10:00
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 701
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Bumpar tråden eftersom Netwolf "i tid" osynliggjorde mitt redigerade inlägg när jag testat med iphone 6 och kommit med min felteori.

/pawik
Svara med citat
  #48  
Gammal 2015-01-29, 10:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 650
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Citat:
Ursprungligen postat av pawik Visa inlägg
Bumpar tråden eftersom Netwolf "i tid" osynliggjorde mitt redigerade inlägg när jag testat med iphone 6 och kommit med min felteori.

/pawik
Svara med citat
  #49  
Gammal 2015-01-29, 23:20
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Citat:
Ursprungligen postat av pawik Visa inlägg
Jag tror att felet ligger i att exekveringstiden i safari är annorlunda, förmodligen snabbare i i 6, jämfört med i 4 eller i 5.

/pawik
Men, jeg hadde samme problem med min Iphone 4 S , Pawik

Janne, bruker du safari, eller en annen browser?
Svara med citat
  #50  
Gammal 2015-01-30, 10:09
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Kari hade du iOS 8 på din 4S? Min känsla är att problemet på min ipad uppstod med nya os.

Pawik - jag undrar om du inte har rätt (även om det inte är inloggningen som vi har problem med). Det du säger om exekveringstiden klickar till i mig för det skulle kunna förklara en del småfel som kommer titt och tätt på både Ipad (Air) och Iphone (6). På Ipad har jag t ex problem på facebook. Kan inte tagga folk på mobilsajten, det går däremot via appen. Att jag inte kan tagga ser ut att bero på att markören och jag är i otakt, den hoppar lite fel och alltid fel på samma sätt. På iphone, när jag ska skicka ett mms, skriver jag en bokstav och sedan hoppar markören bakåt, hamnar före bokstaven så jag får radera och börja om. På vissa sajter hoppar markören till ett annat fält än det jag försöker skriva i. Liknande småfel har jag haft sedan iOS 8. Det du säger om exekveringstid låter troligt. Jag är ibland för snabb för markören, typ.
Svara med citat
  #51  
Gammal 2015-01-30, 10:10
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ee
Det tror jag också!
Svara med citat
  #52  
Gammal 2015-01-30, 13:16
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

[QUOTE=inkfish;352875]Kari hade du iOS 8 på din 4S? Min känsla är att problemet på min ipad uppstod med nya os. QUOTE]


Ja, det hadde jeg. På Eplebutikken sa de at det ikke var noen grunn til å ikke oppgradere på 4S

Nå "holder jeg pusten"
- tør nesten ikke si det, men siden jeg oppgraderte til iOS 8.1.3 ( onsdag kveld) har jeg ikke hatt "Kalimeraproblemene" i det hele tatt
Svara med citat
  #53  
Gammal 2015-01-30, 14:11
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 701
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Förmodligen ledde detta till att även i 4 exekverade safari på ett annorlunda (läs snabbare) sätt.
Kanhända har uppgradering till 8.1.3 löst detta i och med att rutiner och programexekvering på något sätt ändrats. Realtidsfelaktigheter är sällan enkla att hitta och att åtgärda. Än svarare blir det om man själv inte har någon iphone.

/pawik
Svara med citat
  #54  
Gammal 2015-01-30, 14:15
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 701
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Det tror jag också!
Anledningen till Netwolfs Ee är att jag pillade med en lånad Iphone och då lyckades lägga in ett skräpmeddelande innehållande "Dd".

Dd editerade jag sedan bort i det längre "exekveringsinlägget" men då hade Netwolf redan huggit!

/pawik
Svara med citat
  #55  
Gammal 2015-01-30, 14:47
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Kari jag har inte uppdaterat min ipad och idag har den varit helt hopplös med Kalimera, jag blev utkastad 4 ggr mellan inläggen jag skrev förut. Du kanske skickade över de där problemen till mig?

Japp, jag tror att du var på rätt spår, pawik. Netwolfs inlägg tyckte jag var ovanligt koncist och välformulerat
Svara med citat
  #56  
Gammal 2015-01-30, 15:17
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Nu har jag uppdaterat paddan. Uppdateringen lovar bättre stabilitet och Löser ett problem som förhindrade multitasking-gester från att fungera på iPad.
Undrar om det kan ha varit det som låg bakom ...

Iphone uppdaterar just nu. Men den har jag inte haft lika stora problem med.
Svara med citat
  #57  
Gammal 2015-01-30, 20:00
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Kari Du kanske skickade över de där problemen till mig?
Svara med citat
  #58  
Gammal 2015-01-30, 20:17
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT