Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Lipsi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-28, 23:27
Alrutss avatar
Alruts Alruts är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 110
Standard Lipsi juli/august – forhåndsbooke?

Vi har billetter til Kos 23. juli med retur 2. august, og funderer på Lipsi. Har ikke vært der før, men det ser fint ut. Vi er to voksne + to jenter på 7 og 9. Burde vi bestille bosted på Lipsi på forhånd, eller går det bra å finne noe der og da på den tida, tro? Noen meninger?

Alruts
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-29, 13:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Lipsi juli/august – forhåndsbooke?

Citat:
Ursprungligen postat av Alruts Visa inlägg
Vi har billetter til Kos 23. juli med retur 2. august, og funderer på Lipsi. Har ikke vært der før, men det ser fint ut.
Lipsi är en mycket trevlig ö om man gillar lugn och ro. Det brukar inte vara mycket turister på Lipsi, i alla fall inte när jag har varit där, och jag har varit där fyra fem gånger. Har aldrig varit svårt att hitta rum. Jag har varit där i början av augusti, men inte under absoluta högsäsong.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-02, 20:07
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Lipsi juli/august – forhåndsbooke?

Citat:
Ursprungligen postat av Alruts Visa inlägg
Vi har billetter til Kos 23. juli med retur 2. august, og funderer på Lipsi. Har ikke vært der før, men det ser fint ut. Vi er to voksne + to jenter på 7 og 9. Burde vi bestille bosted på Lipsi på forhånd, eller går det bra å finne noe der og da på den tida, tro? Noen meninger?

Alruts
Helt rätt,
Lipsi är en underbar ö. Är tillbaka där i september i . Visserligen är det inte många turister på ön, utbudet av boende är inte heller enormt. I synnerhet om vill ha lite bättre boende och är som Ni 4 i familjen. Var där i augusti för några år sedan och fick då ta vad som fanns. OK, men inte mer. Vill man bo mot hamnsidan så är det nog ide att boka. Om man inte har några krav så finns det säkert rum.
Eftersom Ni har två barn i yngre år så är stranden alldeles intill stan utmärkt för dessa. Långgrunt, fint klarblått vatten och inte så mycket folk.
Inga solstolar och parasoller. En del pinjeträd. Helt underbart och rofyllt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-07-07, 22:20
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Lipsi juli/august – forhåndsbooke?

Hmm.. underbar synes ikke akkurat jeg at den stranden i byen var da... men duger, kanskje er jeg bortskjemt? Veldig mange av byens større barn og ungdom bruker stranden/vannet til veldig støyende balllek...selvfølgelig det er jo deres strand... vi er på besøk, men opplevde det ikke så fredelig akkurat.

Ta dagsbåten Rena en dag om barna er svømmedyktige! Ta evt. med armringer om de er usikre. flott tur, men noe bading fra båt.

Ellers så var det veldig greit med buss til Gialos beach som var virkelig barnevennlig og fin, langgrundt.

Faktisk fint å bade om man går videre forbi "bystranden" og litt forbi kirken man ser ensomt langdt der borte...om man synes det er greit med rulletsten, men man kan oppleve nudister der... men også å være alene på en liten strandbit.

Jeg bodde på Poseidon studios ovenfor Port restaurant (gode Pita gyros der!) og var veldig fornøyd med det, men er man var for lyd kan man oppleve den lille veien på forsiden som forstyrrende ved leggetid ( men ikke utover natta)
Godt utstyrte studios med bla. stekeovn, strykejern, toastjern osv. Utsikt over havnen og sjøen. 150 m til stranden. Billig, god men enkel mat i restauranten dems.
Restauranten ved siden av hadde veldig god mat..

Ellers så ligger vel kanskje Panorama og Osteria best til etter min mening + evt. Rena med utsikt over stranden. Afrodithe som ligger ved stranden ser flott ut men kanskje litt dyrere? Men vet ikke om det er støy fra baren der om kveldene.

Skulle dere havne på Poseidon må dere hilse Marcos , fra Ia fra Norge!!

Er dere ikke kresne på bosted kan dere vente til dere er på plass, men ønsker dere noe spesielt tror jeg at jeg hadde bestilt på forhånd, spesielt siden dere er 4 stk.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT