Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Patmos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-03-14, 07:59
ebba-lotta ebba-lotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 41
Standard pris o stränder

Hej
oj vad jag längtar tillbaka till Grekland. Funderar på Leros eller Patmos till sommaren. Har varit på Leros för ca 10 år sen och gillade det mycket, men nu funderar jag på Patmos. Hur är stränderna runt Skala? Vill inte behöva ta båt för att bada. Finns solstolar? Så undrar jag över prisläget. Har fått för mej att det är en dyr ö, men kan ju ha fel. Någon som kan svara. Kan ju vara stor skillnad mellan öarna och jag vill vara borta i två veckor och då spelar ju prisläget ganska stor roll.
ebba-lotta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-03-14, 08:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: pris o stränder

Hej!
Det finns en del hyfsade stränder runt Skala, men det är inte promendavstånd till dem förutom stadsstranden. För mig är inte Patmos en ö man åker till för de fantastiska stränderna. Psili Ammos är väl den som anses bäst och dit tar man sig med båt. Lambi älskar jag men det är en stenstrand. Har man vespa så når man många stränder och om Du tittar på mitt fotoresebrev från i oktober 2010 så ser Du en del av dem.
På Leros har jag inte varit men den ön står på önskelistan.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-03-18, 08:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: pris o stränder

Citat:
Ursprungligen postat av ebba-lotta Visa inlägg
Har fått för mej att det är en dyr ö, men kan ju ha fel.
Jag har inte märkt att Patmos skulle var en dyr ö. Som Lissi skriver finns det inga bra stränder nära Skala.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-03-18, 16:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: pris o stränder

Citat:
Ursprungligen postat av ebba-lotta Visa inlägg
Hej
Har fått för mej att det är en dyr ö, men kan ju ha fel. Någon som kan svara.
ebba-lotta
I jämförelse med andra öar så tyckte vi inte alls att Patmos var dyrare. Inte på de lite enklare ställen vi äter på. Nu var vi i eftersäsong, men jag tror inte priserna var ändrade.

Leros kanske är billigare än Patmos av den anledningen att där är färre turister och att inga lyxkryssare lägger till där, men att avstå Patmos för prisläget vore fel.
Kombinera Patmos-Leros vetja! En vecka på Patmos räcker gott till att se ALLT.

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-03-18, 20:51
zvempa zvempa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Skövde
Inlägg: 33
Standard Sv: pris o stränder

Var på Patmos i början av juni 2010. Om värmen inte är allt för påträngande utan att det går att promenera runt en timma så når man rätt många stränder. De flesta med någon form av förtäring men det går också att hitta en liten avskild sandflik som man kan ha för sej själv. Maten smakade väldigt bra i stort sett överallt, däremot lämnade vi några ställen där servicen var obefintlig, står ut med det mesta men när kyparna står och pratar 10 min utan att ta notis om nya gäster är gränsen passerad. Det är att rekommendera och pröva sej igenom hela fisk, skaldjur och bläckfisk menyn för den är ljuvlig. Hyr gärna en vespa och besök de lite avlägsnare stränderna, flera helt underbara. Mina upplevelser och minnen från Patmos är sköna, även resan dit med Nissos. Ha en god tur.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-03-19, 07:17
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: pris o stränder

Sommartid finns det ganska gott om bussförbindelser både till Grikos i söder och Kampos i norr, så man kan lätt ta bussen och sedan gå till någon strand.
Tycker annars att Meloi som ligger på gångavstånd (drygt 2 km) från Skala är en ganska mysig strand, även om det förstås inte på något vis är en paradisstrand. Favoritstranden av de vi besökte var dock Livadi Geranou.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT