Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2014-02-24, 17:22
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Färjor Sifnos

Roligt att höra att phidias är bra ska bo en natt i maj Pireus Dream har vi bott på ingen dröm precis ac funkade inte sov inte en blund den natten runt 30 grader inne puh yttepytte små rum nja jag gillade det inte.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-02-24, 23:45
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Färjor Sifnos

Någon som vet varifrån i hamnen som Sifnos-båtarna går? Dels gäller det Western Cyclades Consortium´s bilfärja som avgår 14.55 och dels Sea Jet´s båt som avgår 07.00.

Masse
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-02-25, 09:09
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Färjor Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Någon som vet varifrån i hamnen som Sifnos-båtarna går? Dels gäller det Western Cyclades Consortium´s bilfärja som avgår 14.55 och dels Sea Jet´s båt som avgår 07.00.

Masse
Om det är WCC:s F/B Agios Georgios, så åkte vi med den för ett par år sen. Då avgick den "mitt på hamnen". Vi åkte på em och det vara samma pir som Blue Star-båtarna som gick till Naxos på morgonen. Det vet vi då vi missade Naxos-båten på morgonen och fick återvända med ändrade planer på em, till Sifnos-båten.

/Netwolf
Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-02-27, 22:44
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Färjor Sifnos

Tack Netwolf! Då vet vi vart vi ska fara när vi gör ett försök att hinna 14.55-båten från vårt flyg som ska landa 13.00. Kommer förmodligen inte att hinna, men man vet aldrig. Mycket medvind för flyget och tur i trafiken så kanske. Men troligen blir det Sea Jet dagen efter, och då har vi ju tid att söka efter den.

Masse
Svara med citat
  #25  
Gammal 2014-04-04, 12:53
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Färjor Sifnos och Egina

Som framgår i mina tidigare inlägg i tråden så är vi inställda på att ta en natt i Piraeus när vi kommer ner 2 juni för vidare färd till Sifnos 3 juni.

Men jag har också försökt kolla hur vi ska transportera oss från Sifnos via Piraeus till Egina den 10 juni. Såvitt jag kan se ankommer enda båten från Sifnos till Piraeus klockan 18.25, och sista båt till Egina avgår från Piraeus 18.00 enligt läget på GTP just nu.

Det innebär om detta står sig att vi också där får en natt i Piraeus, och två nätter där är lite mera än vad vi hade hoppats. Hade för mig att det gick båtar till Egina något senare på kvällen.

Verkar som att det är något vajsing på Open Seas. När jag där försöker kolla hur det var i fjol så får jag inte upp något annat än tre avgångar till Egina med färjan Phivos hos Nova Ferries, och jag vet ju att det går många flera båtar/rederier. Och båtar från Sifnos visar Open Seas inga alls i fjol.

Någon som vet något om detta eller har tips om alternativa resor?

Masse
Svara med citat
  #26  
Gammal 2014-04-04, 13:29
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Danmark
Inlägg: 823
Standard Sv: Färjor Sifnos och Egina

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg

... eller har tips om alternativa resor?
Indenrigsfly Milos > Athen.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2014-04-04, 16:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Färjor Sifnos och Egina

Citat:
Ursprungligen postat av larvih Visa inlägg
Indenrigsfly Milos > Athen.
Smart!
Svara med citat
  #28  
Gammal 2014-04-05, 01:37
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Färjor Sifnos

Tack för tipset.

Instämmer med Janne, smart! Men men ....... jag kollade genast upp det, och typiskt otur! De flyger alla dagar i veckan utom tisdag, vilket är det som är aktuellt för vår del. Men som sagt, annars en smart idé. Tack ändå.

Verkar som det blir till att återupptäcka Piraeus ordentligt. Det var ju trots allt där som jag fattade tycke för Grekland för första gången som ung grabb för sisådär 49 år sedan. Många av de gamla kvarteren finns nog inte längre kvar.

Masse
Svara med citat
  #29  
Gammal 2014-04-05, 16:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Färjor Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Verkar som det blir till att återupptäcka Piraeus ordentligt.
Eller åka över till Salamina, båtresan tar bara 15 minuter, och sedan kan du skryta med att ha varit där, för dit är det ytterst få som åker.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT