Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2017-10-11, 23:40
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Karpathos/Rhodos i sep 2017

Hej alla!!
Det blev lite rörigt mot slutet av Karpathosvistelsen, då jag inte kom åt datorn alla gånger, men priserna hem var fortsatt rätt höga.
Det blev en hemresa via Rhodos-Athen-Paris-Stockholm och den gick på 327 Euro.
Detta skrives ungefär 40 minuter efter att bussen ankommit till Karlstad....
I måndags tog jag Blue Starfärjan till Rhodos, sov en natt där, sen skjutsade Panayotis ut mej till Diagoras vid åttatiden, sen satt och låg jag där hela natten tills jag kunde checka in vid 04.40.......Sen var det dags att borda planet vid 06.40, och då när jag stod i bussen ut till planet så hittade jag inte min telefon i fickorna.....så när jag kommit upp för den aktra trappan in i planet,,tog jag skydd bakom en flygvärdinna, som stod och s.a.s tog emot oss....Där gick jag ner på knä bakom henne och kollade ifall jag möjligen hade petat ner mobilen i ryggan, men det hade jag inte....Men hon,värdinnan var cool som en cucumber, och ringde direkt upp till gaten och sa att dom kommer ut med mobilen till planet....Helt suveränt galant, smidigt och tjusfullt....Dom hade nog lite roligt åt mej när jag stod på knä bakom henne och rev ur ryggan, men det fick jag förstås bjuda på, haha.....
Sen flög vi till Athen,där var jag en timme, sen vare dax att flyga till Paris....Det gick också fort och fint.
Hade hört av flera att De Gaulle flygplatsen var JÄTTESTOR, och det var JÄTTESVÅRT Att hitta, men när vi kom ur planet, så kom jag nästan direkt till den gaten som planet till Stockholm skulle gå ifrån....Personalen där var också trevliga och goa, så jag fick minsann prata lite skolfranska......Je ne parle francais....var en bra början....
Vi skulle flyga kl 2 lokal tid, men av nån anledning kom vi iväg redan kvart i två....Helt otroligt sällsynt, jag har aldrig varit med om det....Dessutom var planet inte fullt, så jag hade tre egna säten att bre ut mej på....
Vi landade alltså en kvart tidigare, men jag hade bussbiljett klockan sex, så jag hann med lite varm korv och att tjacka lite tidningar....
Bussresan gick också bra, jag sov väl mest, sen kom Nikos Pogias, den snälle greken från Rhodos, som bor i Karlstad, och hämtade mej i regnet och mörkret...
Nu har jag käkat och ska strax i säng...
Hej så länge tills nästa gång...
Mvh,
Mikke
Svara med citat
  #62  
Gammal 2017-10-12, 05:53
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 762
Standard Sv: Karpathos/Rhodos i sep 2017

Tack för denna resa!
//
KR
Svara med citat
  #63  
Gammal 2017-10-16, 16:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Karpathos/Rhodos i sep 2017

Välkommen hem, och tack för dina rapporter!
Svara med citat
  #64  
Gammal 2017-10-17, 16:41
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: Karpathos/Rhodos i sep 2017

Instämmer,

Tack för dina underhållande rapporter

//Conny
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT