Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-06, 21:08
jonassjoberg jonassjoberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 3
Standard Sotiris - Svoronata

Är ganska sugen på att boka ett par veckor på ovanstående ställe i sommar, har dock aldrig varit på Kefalonia förrut så jag tänkte höra lite vad folk här säger.

Ser på några kommentarer här (dock från 2008) att Svoronata är rätt kass, dock är kommentarerna på engelska forum för boendet i sig översvallande. Vi har tänkt hyra bil hela tiden (ska man förresten göra det innan man åker eller är det bättre där nere?) så vi blir inte låsta, men det skulle ändå vara intressant att höra hur omgivningarna ser ut. Åker med tre ganska små barn (3 till 10 år) så vi har väl inget större behov av "håll-i-gång" men är inte heller sugna på att köra bil varje kväll efter restaurangbesök...

Vad skulle ni erfarna Kefaloniabesökare ge för rekommendationer på vad man ska se under en trots allt ganska begränsad tid?

/Jonas
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-07, 10:52
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Sotiris - Svoronata

Hej Jonas! Du gör ett bra val när du väljer Kefalonia. Därimot rekomenderar jag för dig Lassi som bostads ort då Svornata är väl avsides och litet. Jag hyr själv bil i förväg på internet och det har jag gjort de sista 10 åren och för mig har det medfört betydligt mindre dagskostnad än att hyra på plats.
Du kan själv söka mer info här på Kalimera genom att söka på just Kefalonia.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-07, 21:49
jonassjoberg jonassjoberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 3
Standard Sv: Sotiris - Svoronata

Jo, jag har förstått att det ligger lite "off" men som jag ser det spelar det mindre roll, vi tänker ha bil hela tiden och använda Sotiris som bas. Det enda som gör mig lite tveksam är om det ligger som någon sorts bihang till flygplatsen, ser ut att ligga jäkligt nära!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-08, 08:50
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Sotiris - Svoronata

Citat:
Ursprungligen postat av jonassjoberg Visa inlägg
Jo, jag har förstått att det ligger lite "off" men som jag ser det spelar det mindre roll, vi tänker ha bil hela tiden och använda Sotiris som bas. Det enda som gör mig lite tveksam är om det ligger som någon sorts bihang till flygplatsen, ser ut att ligga jäkligt nära!
Flygplatsen ligger alldeles i närheten av Svornata men flygtrafiken är inte så stor till Kefalonia så att det blir allt för störande. Jag tycker du ska ta en funderare på om ditt boende i Svornata, jag skulle inte använda det som utgångsläge för vistelsen på Kefalonia.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-09, 12:01
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 702
Standard Sv: Sotiris - Svoronata

Hej Jonas!
Jag kan bara hålla med Panakakis om detta. Om ni ändå har bil under vistelsen kan ni lika gärna bo i Lassi. Orten är ganska lugn och utgör en mycket bra bas för utflykter runt ön. Jag har själv alltid bott i Lassi med min familj, som också bestått, (och fortfarande består) av små barn.

Hälsningar
C@nny
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-01-09, 23:05
jonassjoberg jonassjoberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 3
Standard Sv: Sotiris - Svoronata

Ok, ser vad ni säger, får väl leta vidare på Lassi då. Tyvärr verkar det mesta vara uppbokat redan, tänkte sticka direkt efter midsommar men man borde tydligen bokat det redan förra sommaren...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-01-11, 23:19
assi67 assi67 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 23
Standard Sv: Sotiris - Svoronata

Bra val med Lassi som bas. En utflykt som vi gjorde var, upp tidigt bila till myrtos bada lite, sen åkte vi vidare till assos och lunchade, det finns en strand vid assos. 45 min bil till myrtos från lassi,10 minuter bil till assos från myrtos. jag rekomenderar Sami och antisamibeach,Melissani grottan,Drogarati grottan,Petani beach (lilla myrtos).Fiskebyn Fiskardo.Har du sett filmen kapten corellis mandolin,inspelad på kefalonia.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT