Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-12-09, 16:03
Micchelins avatar
Micchelin Micchelin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Helsingfors
Inlägg: 33
Standard Greklandskryssning

Jag skulle gärna fara på en kryssning i Grekland, där man får besöka många öar samtidigt. Kikade in på Fritidsresor och Ving, men utbudet där var ganska skralt. Det var bara Korfu, Mykonos och Santorini. Så nu undrar jag om du vet något resebolag som ordnar Greklandskryssningar. Helst ungefär 2 veckor långa där många intressanta öar besökes. Alla tips är mer än välkomna!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-12-09, 16:15
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Greklandskryssning

Det finnes massor av bolag vilka arrangerar kryssningar i den grekiska arkipelagen. Går minst tretton på dussinet.

En diskret länk http://www.greecetravel.com/cruise/

Utbudet är snart sagt hur stort som helst.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-12-14, 19:20
Micchelins avatar
Micchelin Micchelin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Helsingfors
Inlägg: 33
Standard Sv: Greklandskryssning

Tack för svaret, Arne!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-02-12, 14:09
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Greklandskryssning

Dessa kanske kan vara något? De låg med sin båt en dag i katapola (Amorgos) förra sommaren när jag var där och verkar ha lite den inriktning som du vill ha. Lite mindre öar och lite mer "upptäckscruise".
http://www.easycruise.com/
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-03-09, 19:13
Surfdudes avatar
Surfdude Surfdude är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 43
Standard Sv: Greklandskryssning

De andra har gett Dig några bra förslag redan, men det finns en helt annan variant också, nämligen att hyra en segelbåt tillsammans med några vänner!

Då får man ännu större möjlighet att bestämma exakt var man vill åka, stanna, gasa förbi, bada, shoppa osv! Besök exakt så många öar Du själv vill med andra ord.

Det går att hyra med eller utan egen skeppare, samt också - om man vill lyxa till det ordentligt - med värd/värdinna som "skämmer bort" gästerna ombord ordentligt.

Eftersom avstånden (åtminstone i den Joniska övärlden) är väldigt korta, så behöver inslaget av ren segling inte bli alltför mastigt om man inte vill - ofta kan man kanske nöja sig med att segla 1-2 timmar per dag - men trots detta hinna med att byta hamn eller ö!

Vi hyrde (på Lefkas) en 50-fots segelbåt av en mindre svensk operatör förra året i juni. Mycket bra service och en fantastisk upplevelse - Vi kommer att göra om resan i år igen!

Testa länken http://www.greecesailing.se så får Du se vad jag menar!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-03-09, 20:36
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Greklandskryssning

Hej,

även när det gäller kryssningsfartyg & bolag så finns det stora killnader. Många bolag som är billiga använder sig av båtar som är mer än 15-20 år gamla.
Desa fartyg är slitna & ej lika säkra som nya. Dom nya fartyg måste uppfylla högre säkerthetskrav.

Om jag skulle välja bolag (vi åkte med Royal Carribien 2007) skulle jag välja:
Costa Cruise Line; MSC, och Royal Caribien.

Vill du veta något om något bolag eller båt skicka mig ettmedelande så svarar jag så gott det gå...

/Nico
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT