Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-25, 23:59
pianilss pianilss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 107
Standard boende för storfamilj i aegiali

Tänkte bo i Aegiali o undrar därför vad ni tror om ngn stor lägenhet finnes ngnstans? Gärna med fin utsikt över stranden men hyfsat lugnt.
Åker i år med 4 tonåringar (sonen har med flickvännen) så vi blir 6 st. Annars får vi självklart ta 2 st så klart.
Har aldrig varit på Amorgos men eftersom vi gillar strandliv antar jag att det är här vi ska bo. Dessutom kommer vi sent, vid 2 snåret på natten och den båten går väl bara till Aegiali och inte Katapola om jag förstått allt rätt. Verkar därför smidigast att bo i A.

För vågar man annars chansa och inte förboka tror ni? Eftersom vi är så många? Och kommer så sent. Då har man ju inte direkt lust att kuska runt o leta rum.

Nu borde väl alla båtresor vara utlagda eller vad tror ni?
Ngt ställe vi INTE borde bo på? Alla tips mottages tacksamt!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-26, 08:35
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 860
Standard Sv: boende för storfamilj i aegiali

Amorgos är aldrig fel och Aegiali är jättemysigt med trevliga små tavernor och en fin strand. Dessutom gångavstånd till ännu fler och mysigare stränder och dessutom fina vandringsmöjligheter till bergsbyarna runt omkring.
Jag och maken anlände sent en kväll i slutet på september förra året och lät oss bli uppraggade av en dam som tog oss till LAKKI VILLAGE. Vi fick en fin tvårums studio med plats för 6 personer. Två balkonger och ett fint badrum och givetvis kokmöjligheter. Vi betalade då i lågsäsong 50 euro per natt. Där fanns flera olika studios av varierande storlekar. Stället är en liten anläggning som jag vet Apollo har haft i sitt program. Där finns en jättefin trädgård med pool. Det ligger alldeles intill stranden lite i utkanten av byn.
Kanske något för er?

Trevlig resa!
maji
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-05-26, 10:47
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: boende för storfamilj i aegiali

Lakki Village är säkert fint men dyrt och ligger lite avsides. Det finns enligt mig bättre och mer prisvärda boenden. Ni kommer att trivas bra i Aegiali och varför inte dela upp tiden på Amorgos och ta bussen över till Katapola och bo ett par nätter där också. Jag tycker att Agnadi hotel. Poseidon och Filoxenia är bra boenden med mycket trevliga ägare. Skicka ett mail eller ring för att få pris på boendet, men min erfarenhet är att stannar man längre så får man ett bättre pris.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-05-26, 15:18
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 295
Standard Sv: boende för storfamilj i aegiali

Jag saknar Aegiali...

Min syster med man, tonårsbarn och två familjer till med tonårsbarn var där för två år sedan och bodde på Muses. Jag vet att de tyckte det var toppen då de var många. Tror de hade bottenvåningen för sig själva. Läget är liiite bakom byn, vilket gör att det är lungt. Men det är havsutsikt, nära stranden och nära till byn.

Sök på Pension Muses på nätet så hittar ni hemsidan.

(Tonåringarna tyckte Aegiali var toppen! Lagom att göra, en hel del andra (lokala) ungdomar, skön strand och härligt lagomlugnt där de kunde röra sig själva hela dygnet utan att föräldrarna behövde vara oroliga)

Hoppas ni får underbart!

/anna
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-05-27, 15:59
Jan-Jan Jan-Jan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 65
Standard Sv: boende för storfamilj i aegiali

Vi har just för andra gången hyrt en trerumslägenhet i Aegiali. Två rum med dubbelsängar, ett med två enkelsängar. Ett par extrasängar finns också. Stort kök, stor altan. Läget är jättebra, några steg uppför trappan mot bageriet från torget. Argyro heter hon som hyr ut, stället heter Marilia. Rekommenderas.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-05-27, 22:40
pianilss pianilss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 107
Standard Sv: boende för storfamilj i aegiali

Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Jan Visa inlägg
Vi har just för andra gången hyrt en trerumslägenhet i Aegiali. Två rum med dubbelsängar, ett med två enkelsängar. Ett par extrasängar finns också. Stort kök, stor altan. Läget är jättebra, några steg uppför trappan mot bageriet från torget. Argyro heter hon som hyr ut, stället heter Marilia. Rekommenderas.

Det låter ju jätteintressant!
Det är inte så att man kan förboka?

MVH
Pia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-05-27, 23:17
Jan-Jan Jan-Jan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 65
Standard Sv: boende för storfamilj i aegiali

Jo visst kan man det. Jag skickar ett meddelande till dig med info om hur. Lycka till.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT