Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-02-19, 11:29
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Innenriksfly til KALAMATA 2013 ???

Et spørsmål/ en fråga til Anneli56 og/eller andre

Har dere hørt noe, fakta , eller "rykter" ang innenriksfly mellom Athen og Kalamata ?
Det er jo (har vært?) Aegean som har trafikkert strekningen, med et ettermiddagsfly.
Men selv om "Kalamata" fortsatt står på alfabetisk plass i menyen til Aegean kan man ikke booke, får opp med rød skrift at siste flyvning var i oktober -12
For noen uker siden skrev jeg til Aegean og fikk til svar at konsesjonen på denne strekningen ikke var klar, og det er den vel fortsatt ikke da?
I alle fall har ikke Olympic tatt over e n d a

Vi er veldig glad i området rundt Kalamata og vil gjerne, bl a besøke våre gode venner i Kardamili - men, synes det er s å mye smidigere/bedre å f l y til Kalamata - enn å først ta den fhv lange bussturen t i l bussterminalen, der man noen ganger må regne med at det er fullt på først buss til Kalamata! - man kan ikke forhåndsbestille billetter til bussene!
Om man da ikke har en v e l d i g tidlig ankomst Athen, og målet er Kardamili, kommer man ofte forsent til den siste bussen, kl 18, mellom Kalamata og Kardamili. Å avslutte turen med en taxitur på 35km gjør denne turen både tidkrevende og dyr!

Så om noen vet/har hørt noe om "ståa" er det fint
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-02-19, 12:18
LenaochJanis LenaochJanis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Standard Sv: Innenriksfly til KALAMATA 2013 ???

Hej Kari!

nu vet ju inte jag om du/ni tvunget måste flyga från Athen, men annars flyger ju Aegean airlines direkt Stockholm-Kalamata med början i mars.
/Lena
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-02-19, 14:30
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Innenriksfly til KALAMATA 2013 ???

Aegean Air flyger Stockholm -Kalamata kl 12.45 varje lördag från mars till 26 oktober. Ankomst till Kalamata är dock vid 17.00.Dom flygen är ganska bokade redan.
Air Berlin flyger Köpenhamn till Kalamata med start i mitten på maj till oktober.
Avgår 8.55 med mellanlandning i Wien,ankomst till Kalamta 14.30.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-02-19, 17:58
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Innenriksfly til KALAMATA 2013 ???

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
) - enn å først ta den fhv lange bussturen t i l bussterminalen, der man noen ganger må regne med at det er fullt på først buss til Kalamata! - man kan ikke forhåndsbestille billetter til bussene!
Det er flere måter å dra fra Athen...
Skal jeg ta buss fra Stathmos Kiffisos tar jeg alltid taxi fra flyplassen. Det går mye raskere, er mye mer behagelig og sist gang betalte jeg 37 euro. Vel verd pengene.
Om det passer kan dere også ta Proastiakos-toget til Korinth. Det går hver time, XX:43, koster 12 euro, og tar ca 1 time, 25 min. Derfra er det en kort taxitur, ca 10 min vil jeg anslå, til busstasjonen i Isthmos, hvor dere kan ta bussen til Kalamata (hvis den ikke er full, da )Vet ikke hva taxi koster fra Korinth til Kalamata, men det må jo uansett bli betydelig rimeligere enn helt fra flyplassen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-02-19, 20:18
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Innenriksfly til KALAMATA 2013 ???

Taxi från Korinthos till Kalamata kostar minst 150€.
Verkar som det inte är bestämt än vem som flyger Aten-Kalamata rutten i år.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-02-19, 23:12
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Innenriksfly til KALAMATA 2013 ???

Citat:
Ursprungligen postat av LenaochJanis Visa inlägg
Hej Kari!
nu vet ju inte jag om du/ni tvunget måste flyga från Athen, men annars flyger ju Aegean airlines direkt Stockholm-Kalamata med början i mars.
/Lena
Vi har billetter til Athen nå, så det er derfra jeg evt trenger fly
anneli56 tipset om Aegean Airlines direkteforbindelse Sth - Kalamata for en tid siden, men på den/de aktuelle datoene var fly OsloGardermoen - Stockholm dyrere enn det vi nå har betalt for turen Oslo - Athen

Men jeg er uansett glad for denne, og andre, direkte forbindelser fra Norden til Kalamata - både fordi området trenger flere turister, o g fordi jeg unner flest mulig å oppdage hvor f i n t det er der nede

Citat:
Ursprungligen postat av anneli56 Visa inlägg
Aegean Air flyger Stockholm -Kalamata kl 12.45 varje lördag från mars till 26 oktober. Ankomst till Kalamata är dock vid 17.00.Dom flygen är ganska bokade redan.
Air Berlin flyger Köpenhamn till Kalamata med start i mitten på maj till oktober.
Avgår 8.55 med mellanlandning i Wien,ankomst till Kalamta 14.30.
Som sagt visste jeg, fordi du har informert, om forb Sth - Kalamata, men ikke om Air Berlins rute, flott - men ikke aktuell for meg i år!

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Det er flere måter å dra fra Athen...
Skal jeg ta buss fra Stathmos Kiffisos tar jeg alltid taxi fra flyplassen. Det går mye raskere, er mye mer behagelig og sist gang betalte jeg 37 euro. Vel verd pengene.
Om det passer kan dere også ta Proastiakos-toget til Korinth. Det går hver time, XX:43, koster 12 euro, og tar ca 1 time, 25 min. Derfra er det en kort taxitur, ca 10 min vil jeg anslå, til busstasjonen i Isthmos, hvor dere kan ta bussen til Kalamata (hvis den ikke er full, da )Vet ikke hva taxi koster fra Korinth til Kalamata, men det må jo uansett bli betydelig rimeligere enn helt fra flyplassen.
Takk for at du minnet meg på at Taxi til Stathmos Kiffisos er et alternativ, Admirala - det kan godt bli det jeg velger!

Men, siden jeg( etterhvert) er blitt f o r enkle og smidige løsninger, som å reise direkte videre innenriks med fly, frister ikke alternativ 2
- d a sitter jeg nok heller noen timer på en og samme buss, og bytter i Kalamata

Citat:
Ursprungligen postat av anneli56 Visa inlägg
Verkar som det inte är bestämt än vem som flyger Aten-Kalamata rutten i år.
Nei, det er spesielt info om det jeg er interessert i, håper du "sier ifra" om du vet/hører noe
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-03-17, 09:14
Evaotommys avatar
Evaotommy Evaotommy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Lindome
Inlägg: 2
Standard Sv: Innenriksfly til KALAMATA 2013 ???

Hej!
Istället för att leta olika flygbolag, så gör en sökning, hel månad från och till städer på www.skyscanner.se Flest o bäst svar på den tycker jag.

Evaotommy
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-04-22, 15:14
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Innenriksfly til KALAMATA 2013 ???

Har fått bekräftat nu att det inte kommer bli några flyg mellan Aten-Kalamata i år!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-04-23, 09:09
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Innenriksfly til KALAMATA 2013 ???

Citat:
Ursprungligen postat av anneli56 Visa inlägg
Har fått bekräftat nu att det inte kommer bli några flyg mellan Aten-Kalamata i år!
Takk for info, Anneli
- da blir det taxi og buss i høst!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-06-23, 10:04
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Innenriksfly til KALAMATA 2013 ???

Citat:
Ursprungligen postat av anneli56 Visa inlägg
Har fått bekräftat nu att det inte kommer bli några flyg mellan Aten-Kalamata i år!
Jeg ser at Aegean likevel flyr Athen - Kalamata - men, foreløpig(?) kun i tre måneder, fra midten av juni til midten av september .
Bra for mange - men vi reiser først 10.okt
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT