Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-02-25, 15:32
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Thassos stad med en 3 åring

Hejsan!

Som alla här vet letar jag efter en resa till min 50 årsdag med min dotter och mitt barnbarn. Jag har fått massor av bra tips ....tackar för dom...finns fortfarande i mitt letande.Men mitt letande handlar även tyvärr om pengar...om det ska bli någon resa så måste jag få ihop pengar för oss alla...har varit en utmaning .

Men så hittade jag denna resa nu i kväll.

En vecka på Thassos i Thassos stad för bara 5000 kr för oss alla...verkar för bra för att vara sant!! med airtours...

Jag har bokat men undrar nu...hur är Thassos? har aldrig varit där har inte ens funderat på att åka dit....inte ens Kalimera Janne har varit där....så är det ett bra eller dåligt val?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-02-25, 16:41
Sol och havs avatar
Sol och hav Sol och hav är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Örby
Inlägg: 510
Standard Sv: Thassos stad med en 3 åring

Hej!
Jag var på Thassos två veckor i slutet av juni och vi trivdes jättebra o hade det jättegott. Vi åkte med Airtours och bodde vid Golden beach. Där var det en lång härlig sandstrand, jättebra för barn och även vuxna!😉
Ni kan ta buss till Golden beach om ni vill komma ifrån Thassos stad. Jag vet inre hur baden är i stan men Airtours har ju mycket hotell i stan.

Vi åt väldigt god mat på Thassos!

När ska ni åka?
Ni får säkert en jättehärlig resa!

Maria
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-02-25, 17:03
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Thassos stad med en 3 åring

Vi var på Thassos 2 uker fom 26. august i fjor. Det var veldig mye folk, vesentlig turister fra Balkan. Fulle strender og restauranger. Det var også ekstremt med veps. Vi er ikke redd for vepsen, men den var der så fort vi satt oss på terassen eller på et spisested. Gjerne svermer på flere veps.
Når det gjaldt mengden turister, fikk vi høre at det ville avta i midten av september da skolene på Balkan begynte igjen.
For å unngå vepsen ble vi anbefalt tidlig på sommeren.
Ellers en fin øy, syns vi.

Peøagia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-02-25, 17:04
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Thassos stad med en 3 åring

Jag rekommenderar Thassos. Billig ö, då många östeuropeer semestrar där. Jättefina stränder, bra kommunikation och framförallt. Fantastiskt god mat!
Thassos stad är dessutom jättemysig, men en hel del shopping och restauranger.

/Netwolf
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-03-01, 17:34
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Thassos stad med en 3 åring

Har varit på Thassos massor av gånger, med småbarn, och vi gillar mest Limenas (Thassos stad). Möjligen ska man undvika augusti, men vattnet/havet är varm redan vid midsommar.

http://www.kalimera.nu/resebrev/2014...-keramoti.html
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-03-01, 18:31
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Thassos stad med en 3 åring

Tack för alla svar.....resan är från 18 till 25 augusti.

Låter inte bra med alla getingar eftersom jag är allergisk och inte kul med småbarn ifall han blir stucken...hm får nog fortsätta leta getingar förstör så mycket. Jag brukar åka i mitten eller slutet på augusti varje år och den enda gången jag har haft besvär med getingar var på Skopelos aldrig på någon annan ö.

Får fundera lite till....det är ju även billigt att åka med ryan till Rhodos får fundera lite till
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT