Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-02-26, 12:31
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Avundas er......

Jag avundas er som tycker att det är halva nöjet att under vinterhalvåret sitta och planera kommande greklandsresa/or. Tidigare har jag och min man inte behövt någon planering inför våren eftersom vi brukar åka till Tilos och fira påsk. Men då den grekiska påsken 2018 infaller i början av april, då flesta tavernor ännu inte vaknat ur sin vintersömn, bestämmer vi oss för att åka något senare, och kanske till någon annan ö. Men i september blir det Leros och Tilos.

Så för att inspireras, sätter vi oss en kväll framför en tänd kakelugn tillsammans med en flaska retsina, ett fat med ost/oliver samt boken om 700 grekiska öar. Några timmar (och några glas ouzo) senare, kastar jag in de sista olivkärnorna i kakelugnen där glöden falnat (även inspirationen.) Men vi har pratat om: Chalki, Amorgos, Kastellorizo, kanske Peloponnesos? Några dagar senare har vi bestämt oss. Det blir Aten.

Efter ytterligare några dagar kommer vi plötsligt på: varför åka hem efter en vecka? Vi bestämmer oss för att eventuellt fortsätta till någon närliggande eller längre-bort-ö. Så nu får det bli en ny inspirationskväll, eller så väntar vi till vi kommer till Aten och träffar Lissi.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-02-26, 15:45
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Avundas er......

Vi har Noll planering, eftersom vi växlar mellan 3 olika boenden så får det ge sig på plats. Just nu så övervintrar vi bara i Sverige o åker om 3 veckor,
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-02-26, 20:18
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: Avundas er......

Vi behöver inte planera eftersom vi har all tid i världen, och kan vara ute hur (nästan) hur länge vi vill. Så den 17:mars kommer vi till Aten, och stannar en vecka. Sen får vi se ...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-02-28, 05:17
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 883
Standard Sv: Avundas er......

Och jag avundas er! Kanske ni kan stanna på fastlandet? Finns ju så mycket intressant där.

Fint får ni det var ni än hamnar!

/ Anne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-02-28, 12:27
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Avundas er......

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Vi behöver inte planera eftersom vi har all tid i världen, och kan vara ute hur (nästan) hur länge vi vill. Så den 17:mars kommer vi till Aten, och stannar en vecka. Sen får vi se ...
Då landar ni några dagar innan oss som kommer den 20'e, vi drar direkt till Loutraki o firar nationaldagen på helgen
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT