Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-21, 20:40
niraK niraK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Nynäshamn
Inlägg: 20
Standard airtours?

Hej!
Hur är det att åka med airtours till Santorini? Vi funderar på att ta en sista-mituten/flygstol dit. Det verkar vara ett litet plan 160 platser??
Det är bara airtours som har dessa platser.
Någon som vet?
Karin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-07-21, 23:42
Meltemin Meltemin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 22
Standard Sv: airtours?

Airtours är ett välkänt resebolag och de flygplan som används är av bra kvalitet. Kommer inte ihåg vilken flygplanstyp vi flög till Santorini med förra sommaren, men med 160 stolar ligger det nära till hands att anta att det är någon modell av Boeing 737 - ofta omnämnt som världen säkraste trafikflygplan.

Vi har åkt med Airtours tre gånger och det har alltid funkat utmärkt. Så det är bara att boka
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-07-22, 10:45
Ludde Ludde är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Sundsvall
Inlägg: 33
Standard Sv: airtours?

Det är bara att boka.Det är bara bra att det är ett lite mindre plan för sittutrymmet är mycket bättre! Åkte med Airtours tidigare i somras och åker med dem nu igen om några veckor.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-07-22, 11:15
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: airtours?

jag åkte med dom till mallis i maj, då hade dom ett gammalt sas-flyg. lite skruttigt men det gick...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-07-22, 11:35
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: airtours?

Ett par goda vänner till oss flög till Santorini för vidarebefordran till Naxos för 1½ vecka sedan med Airtours. Jag vill minnas att de sa att det var ett MD 80-plan med plats för sisådär 160 pers. Det var helt ok, däremot var det lite trist (och dyrt!) att sitta i Athinios och vänta på transfern (men det hade vi förvarnat dem om).

Celbe
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-07-22, 14:17
Charlotte! Charlotte! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Södertälje
Inlägg: 57
Standard Sv: airtours?

Hej,

Jag kom hem i tisdags efter att ha varit på Skopelos med Airtours. De använder Nordic Lesures MD-80 plan. Har bara varit på Santorini en gång och minns inte så mkt av flygplatsen, bara att det var trångt och varmt. Men kanske är det så att landnings/startbanan på Santorini är så kort att endast mindre plan kan landa där.

Om Airtours som researrangör har jag bara gott att säga, har rest ett par gånger med dem tidigare. De har samma service som "jättarna" och konkurrenskraftiga priser.

Ha en härlig semester!

Mvh Charlotte!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-07-22, 20:30
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: airtours?

Hej!

Bra kvalitet kanske de har på sina plan, men de har inte lagt ner nån vidare energi på att ljudisolera dem! Jag åkte med Airtours förra året till Santorini och planet förde sånt liv att de delade ut hörselproppar... Det dånade väldigt mycket, måste jag säga. De kanske använder ett gäng olika plan och jag kanske hade otur, vad vet jag... De har ingen taxfree heller, vilket jag tycker är synd.Till deras försvar måste jag säga att de är bra på att betala ut ersättning vid försening. Och så är de billiga! Trevlig resa! Ska ni stanna på Santorini eller luffa vidare?

Veronica

Senast redigerad av ENIAC den 2006-07-22 klockan 21:28.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-07-22, 22:08
niraK niraK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Nynäshamn
Inlägg: 20
Standard Sv: airtours?

Tack för alla svar Vi har inte bestämt oss än. Men om vi åker, då forsätter vi till Naxos som är en favoritö.
Från början var planen att prova en ny ö - Skopelos - i september.
Vi får se hur det blir. Det beror på hur vädret blir här i Sverige.
Karin
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-07-22, 22:19
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: airtours?

Naxos är ett bra val! Vi tycker också jättemycket om den ön. Sambon och jag ska till Skopelos i september och bo på hotell Denise. Vi har läst att det ska vara väldigt fint där så vi ser verkligen fram emot resan!

Veronica
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-07-23, 09:10
Charlotte! Charlotte! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Södertälje
Inlägg: 57
Standard Sv: airtours?

Ja, det är klart att ni ska åka till Skopelos!

Jag kom ju precis hem ifrån denna paradisö och lider av fantomsmärtor i bröstet där mitt förlorade hjärta brukade sitta... Det har såklart en hel del med den gode Kostas att göra, men ön är underbar: orörd, lugn, lagom stor, härlig natur.

Ha det bra!
Charlotte
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-07-23, 10:35
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: airtours?

det har väl visst taxfree? jag fick nyligen hem en taxfree katalog för min resa till grekland på tisdag! kanske har blrjat med det i år...? Det är första året i år de har reseledarservice! (fast inte som de stora bolagen att deras reseledare ska vara tillgängliga vart man än är...)
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-08-21, 23:01
0046 0046 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: airtours?

Hej!

En STOR varning! Åkte med Airtours till Mallorca från Landvetter i juli. När vi kom fram fann vi inte representanterna, de hade väntat 15 minuter efter bagageuthämtningen, utan att ropa ut namn i högtalarna, utan att försöka ringa oss... Fick boka och bekosta eget hotell i Palma (visste inte vart vi skulle bo - ospecificerad resa). Fick äntligen tag på Airtours nästa dag (söndag) och fick rådet att ta en taxi till andra sidan ön, utanför Alcudia. Bristfällig information ang adressen till hotellet, endast vilken strand den skulle ligga vid. Taxiresan kostade 85 Euro, Hotellet 40 Euro (vi försökte hålla nere kostnaderna så långt möjligt), taxi från flygplats till Palma 15 Euro. Fick svar idag: 200 kr per person som dellikvid vid framtida resa. Slag i ansiktet när man definitivt INTE kommer att åka m Airtours igen och uttryckligen undanbett sig ersättning i form av tillgodohavande. Tar ärendet vidare till kommunens konsumentvägledning så småningom antagligen även ARN. (Ytterst oproffesionellt svar dessutom, de hade varken kört stavnings- eller grammatikkontroll, det är ett som är säkert)
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-08-21, 23:07
0046 0046 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: airtours?

Förresten, är det någon som har en ordentlig mailadress till någon i Airtours ledning? Vi skulle vilja reklamera även "högre upp" inom organisationen. Mkt tacksam för hjälp!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT