Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-05-24, 00:01
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Är det inte dåligt???

Det finns ju också ett annat sätt att se på det hela.
Åk ner till Kreta (föörhoppningsvis 2 veckor). Under tiden ni är där så kan ni åka båt till Rhodos och stanna där några nätter. Dottern hade säkert inte fått ledigt från jobbet ändå under den tid ni skulle ha hälsat på henne men om ni är där bara några dagar så kanske hon kan få till någon helledig dag då ni kan göra något roligt tillsammans. Hon har ju dessutom varit där en tid före er så då kan hon kanske fixa billigt boende till er också så det inte blir allt för dyrt. Detta kan ju vara ett roligt sätt att åka på semester, åtminstone behöver ni ju inte ge dessa 4800 kronor till Fritidsresor men pengarna går säkert till annat ändå.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-05-24, 07:34
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Är det inte dåligt???

Håller med Jan- Erik! En bra idé. Jag hälsade på min kompis, som jobbade, i Grekland. Det är som Jan- Erik säger, de jobbar mkt (vet inte var er dotter ska jobba), så min kompis hade inte så mycket tid över för oss. Men er dotter kan säkert tipsa er om lite "sevärdheter" och fina ställen, om hon åkt dit tidigare.
Annars får ni väl avboka er resa och boka en ny till Rhodos.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-05-24, 08:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Är det inte dåligt???

Så ser det nog ut på de flesta försäkringsbolag sen finns det ju ibland naturligtvis visst tolkningsutrymme som en trogen, skötsam kund kan ha nytta av men det utrymmet är inte stort. Bra tycker jag som avskyr när folk som kan prata för sig får fördelar framför andra. Fritidsresor verkar ju ha handlagt det här helt korrekt och en tidningsartikel som någon önskade låter märkligt.

Lite kuriosa som värmer hjärtat hos mig i varjefall. Såg för länge sedan att något bolag eller aktör på området, tyvärr har jag glömt vilket, även erbjöd avbeställningsmöjlighet om ett älskat husdjur insjuknade ex katt eller hund.

Eva
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-05-25, 16:34
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Är det inte dåligt???

Citat:
Såg för länge sedan att något bolag eller aktör på området, tyvärr har jag glömt vilket, även erbjöd avbeställningsmöjlighet om ett älskat husdjur insjuknade ex katt eller hund.

Eva
Har för mig att jag såg detta hos Agria där jag har mina katter försäkrade. Kommer dock inte ihåg om det var som tillägg eller om det nu ingick i den vanliga försäkringen. Kanske skulle kolla det... Men det är ytterligare en anledning att försäkra sina djur.

Peter
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-07-29, 14:47
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Är det inte dåligt???

Nå, hur gick det med den här familjen? åkte de och hälsade på dottern eller hur blev semestern!?
Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-08-02, 16:31
Lodenskan Lodenskan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Falkenberg
Inlägg: 67
Standard Sv: Är det inte dåligt???

Hur det gick Dotterns kärlek på Rhodos tog tillfälligt slut och hemlängtan till mamma blev för stor Dottern kom hem... 6 planerade månader blev 8 dgr.
Nu är dottern o pojkvännen ihopa igen o dottern ska ner på sin sjuttielvte tur till Rhodos i september... men DET är en annan historia.
För vi, övriga familjen, åker till Kreta... resan vi inte fick byta... och är (nu då) rätt nöjda med det.
Det 24:e aug... dåååå äääääntligen.
Så var det med det! Tack alla som engagerade sej....

Kram Lodenskan
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT