Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-15, 11:48
pappapierre pappapierre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: norrköping
Inlägg: 3
Standard Kefalonia garden

Hej! Ska för första gången resa all-inclusive pga tre barn på 1,3 och 7 år och hamnar på Kefalonia garden vid Lixouri nu i början av juni. Låter bra för barnen, men som rastlös förälder vill man ju se mer än polen.
Är det någon som vet om det går att gå till Xi beach och hur man tar sig in till Lixouri utan bil. Planerar att hyra bil i ca 3 dagar och åter upptäcka ön. Seglade hit från Athen för snart 20 år sedan, och vad jag mins så var den en underbar ö.
Tacksam för svar.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-15, 15:17
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Kefalonia garden

Hej! Vist går det att gå till XI beach men det är ca. 3 km fågelvägen och med så små barn kan jag inte rekomendera detta. Det blir Taxi till Lixouri om inte hotelet har buss till förfogande ca. 4 km är sträkan. Att hyra bil går helt utmärkt och för 3 dagar så kan priset vara 30 euro och uppåt. Ön är helt fantastiskt och jag var här första gången 1992 och sedan blivt 15 gånger till på Kefalonia.

Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-16, 11:59
pappapierre pappapierre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: norrköping
Inlägg: 3
Standard Sv: Kefalonia garden

Tack för svaret.
M.v.h PP
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-21, 21:27
Pepsi Pepsi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Inlägg: 13
Standard Sv: Kefalonia garden

Hej!

Jag och min familj ska också till Kefalonia Garden Village i sommar, vore kul om du kunde skriv om dina intryck här när du kommer hem.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-22, 11:41
anna73 anna73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Rimbo
Inlägg: 123
Standard Sv: Kefalonia garden

hej, åker ju också till kefalonia garden i början av juni. Undrar om man kan hyra cyklar vid hotellet eller inne i lixouri? Är det enkelt att ta sig in med färjan till argostoli från kefalonia garden?

Anna
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-22, 15:32
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Kefalonia garden

När vi bodde på vårt hotell Sissy i Lassi förra sommaren hade vi en bedårande utsikt över viken och solnedgången över Lixourihalvön. Det enda som störde oss var ett jättestort "bygge" längst ut på udden. Det låg där upplyst alldeles för sig själv, var det månne ett fängelse eller sjukhus? Så småningom framkom det att det var öns första all-inclusive! Huga! Att bo där ute i ödemarken, det verkade vara flera km.till bebyggelse. Nej tacka vet jag gångavstånd till olika tavernor och grekiskt vardagsliv. Men smaken är ju olika.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-04-22, 15:42
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Kefalonia garden

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
När vi bodde på vårt hotell Sissy i Lassi förra sommaren hade vi en bedårande utsikt över viken och solnedgången över Lixourihalvön. Det enda som störde oss var ett jättestort "bygge" längst ut på udden. Det låg där upplyst alldeles för sig själv, var det månne ett fängelse eller sjukhus? Så småningom framkom det att det var öns första all-inclusive! Huga! Att bo där ute i ödemarken, det verkade vara flera km.till bebyggelse. Nej tacka vet jag gångavstånd till olika tavernor och grekiskt vardagsliv. Men smaken är ju olika.

Håller med. Jag bodde själv på det utmärkta Sissy förra sommaren. Utsikten är helt sagolik, och det är endast några hundra meter ner till huvudgatan och endast 5 minuter med taxi in till Argostoli. Kan varmt rekommendera detta hotell

-Känns som att det är lite "off" ute på Lixouri !
Men skriv gärna och berätta hur det är, för Kefallonia är en ö som jag kommer att återvända till en dag, kanske blir det då Lixouri om det är bra !

/Homeros
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-04-22, 18:57
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Kefalonia garden

Kom föresten på att om ni laddar ner programmet Google Earth kan ni se Kefalonia jättebra. Man ser även precis hur detta jättekomplex ligger och omgivningarna runtomkring.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-04-22, 18:58
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Kefalonia garden

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Kom föresten på att om ni laddar ner programmet Google Earth kan ni se Kefalonia jättebra.
Jag kollar alltid Google Earth för bilder. Mycket bättre än själva hemsidan...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-04-23, 20:23
pappapierre pappapierre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: norrköping
Inlägg: 3
Standard Sv: Kefalonia garden

Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi Visa inlägg
Hej!

Jag och min familj ska också till Kefalonia Garden Village i sommar, vore kul om du kunde skriv om dina intryck här när du kommer hem.
Vi åker den 3:e till 10:e juni så efter hemkomst kommer jag att skriva hur vi har haft det.
Jag har oxå kollat på Google Earth och på satelitbilden ser det ut som att hotellet är under byggnation. Man kan även kolla avstånd och bilder som är tagna på platsen.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-04-23, 21:21
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Kefalonia garden

Hej! Jag har kollat på Google Earth och konstraterat att bilden är ca 2 år gammal som man ser då jag jämfört andra byggnader som är under uppförande så är denna bild från 2006.
H/PANAKAKIS
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-05-04, 19:17
andersomaria andersomaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 5
Standard Sv: Kefalonia garden

Citat:
Ursprungligen postat av Panakakis Visa inlägg
Hej! Vist går det att gå till XI beach men det är ca. 3 km fågelvägen och med så små barn kan jag inte rekomendera detta. Det blir Taxi till Lixouri om inte hotelet har buss till förfogande ca. 4 km är sträkan. Att hyra bil går helt utmärkt och för 3 dagar så kan priset vara 30 euro och uppåt. Ön är helt fantastiskt och jag var här första gången 1992 och sedan blivt 15 gånger till på Kefalonia.

Hälsningar PANAKAKIS
Hej! Vi är en familj med 2 pojkar (12 och 15 år) som skall till KGV 3-10 jun. Är det billigare att boka hyrbil innan man åker eller är det samma pris om man bokar på plats? Vi hade tänkt hyra ca 3 dagar. Finns det biluthyrning i Lixouri?
/Anders
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-05-05, 16:55
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Kefalonia garden

Hej Anders! Det är biligare och förhandla fram ett pris på plats och jag tror nog att det finns uthyrare på plats i Lixouri. För tre dagar så blir nog priset i juni mellan 90 till 120 Euro.
Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-05-08, 01:07
andersomaria andersomaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 5
Standard Sv: Kefalonia garden

Tack för svaret PANAKAKIS! Nu längtar vi till avresan, bara ca 4 veckor kvar!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT