Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-05-20, 22:20
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Ja det är nog en bra idé att få hämtning vid båten nät man ska dit första gången

När vi var på Skopelos i höstas så hörde vi också att tavernan på Glisteri var stängd. Eftersom det var han som drev tavernan som även skötte båtturerna till och från stranden så gick inga badbåtar heller. Däremot vill jag minnas att samme man hade startat upp en taverna inne i stan nånstans.

Hur som, ha en underbar semester på vackra, underbara Skopelos .

Maria
Om det ikke går noen båt, så er det jo en fin, og ikke veldig lang vandring til Glisteri, ta med lunsj
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-05-21, 23:22
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Citat:
Ursprungligen postat av Pian Visa inlägg
Jag bodde på Thea Home förra året, ett underbart ställe, de som har hotellet är så söta, och hjälpte till med allt och inget. Frukosten är ovanligt bra för att vara grekisk.
Hotellet ligger högt upp på ringvägen, att ta sig ner till stan tar ca 10-15 min och man tar sig enklast ner och upp via en trappa. Med ett dåligt knä var det jobbigt för mej att ta mej upp från stan så det blev en hel del taxiresor.
Kartan på booking stämmer inte alls med hotellets läge, men gå in direkt på deras hemsida. http://www.theahomehotel.com/home får du full koll. Du kan oxå boka rum direkt där. Booking har ju inte alla rummen på Thea. Vad vi fick veta så hade man stängt Tavernan på Glisteri i fjor.
Hälsningar Pian
Kartan på Thea homes hemsida stämmer alltså?

Maria: tack! Jag tror att vi kommer att ha en underbar semester på Skopelos, det känns som så i magen.

Kari: ja, bara man planerar så går det ju. Handla matsäck och ta med sig kan vara jättemysigt.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-05-21, 23:27
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

10-15 min uppför och nedför en trappa? Med andra ord ta med bra skor samt få större rumpmuskler efter den veckan (eller med tanke på all god mat jag planerar att äta så kanske bara större rumpa med både fett och muskler blir resultatet...).
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-05-22, 09:39
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 600
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Åhh, när jag försöker titta extra noga på kartan blir jag något fundersam synd att just googlekartorna från Grekland är så kassa, det ligger nog lite högre upp än det är utmärkt, svårt det där! Men ett bra val av hotell oavsett! Det är jätteskönt att bli hämtad vid båten, lite långt att släpa bagage hela den vägen och svårt att hitta vägen genom stan.
Att det blir en härlig resa på Skopelos är helt klart, en underbar ö! Så otroligt grön och skön och med fina stränder. Att komma dit i september när det lugnat ner sig måste vara fantastiskt!
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-05-25, 00:07
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Ja, jag hoppas att det blir fantastiskt. Hoppas bara att det inte regnar hela veckan, har hört att det kan finnas risk för sånt väder i september...

Det där med googlekartorna verkar vara ett allmänt problem ja. Hotel Denise, som jag också tittade på, finns utplacerat på flera olika ställen i staden beroende på vilken hemsida man tittar på. Samma sa för några andra hotel.
Är det någon av er som har åkt med utflyktsbåtar till Alonissos och marinparken? Finns det något utflyktsföretag ni skulle rekommendera för en bra guide, respektfull inställning till marinparken osv. Åker de alla runt till samma badställen eller orter? Om man vill få chansen att se djuren i marinparken utan att störa ekosystemet där eller tränga sig på alltför mycket, hur ska man göra då?
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-05-25, 09:05
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 600
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

10-15 min uppför och nedför en trappa? Med andra ord ta med bra skor samt få större rumpmuskler efter den veckan (eller med tanke på all god mat jag planerar att äta så kanske bara större rumpa med både fett och muskler blir resultatet...).

Haha! det tar inte tio-femton minuter att gå i trappan, så lång är det inte, utan vägen ner till hamnen! Uttryckte mej lite oklart.
Pian
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT