Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-05-15, 18:30
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Thea Home eller Hotel Denise?

Hej!

Flygstol till Skiathos inbokad den 12-19/9 och planen är att tillbringa hela den veckan på Skopelos. Har tittat på framför allt två boenden och det är Thea home och Hotel Denise. Det vi vill ha en ett mysigt hotell, dubbelrum med balkong och havsutsikt samt pool på hotellområdet.

Vilken är er favorit, om ni har bott på båda ställena? Thea verkar ha lite finare rum men Denise har bättre utsikt? Förutom det, vilket hotell skulle ni rekommendera?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-05-15, 18:40
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Nervermind, förlåt för spamningen. Det stod att det bara fanns ett rum kvar på Thea home, så jag blev nervös och bokade. Om de luras genom att säga att det bara finns ett rum kvar så går jag på det VARJE gång...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-05-15, 20:43
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Hur långt tror ni förresten att det är att gå från Thea Home till Glifoneri beach? Går det att cykla den vägen eller är det bara en gångväg?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-05-15, 21:25
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Varför står det alltid Stafilos beach som den närmaste stranden från hotellen i Skopelos stad? Borde inte Glyfoneri vara närmare eller varför räknas den inte som en strand?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-05-16, 14:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Citat:
Ursprungligen postat av Tinnie Visa inlägg
Varför står det alltid Stafilos beach som den närmaste stranden från hotellen i Skopelos stad?
Den närmsta bra stranden.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-05-17, 15:31
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Den närmsta bra stranden.

Aha. Vad är det som inte är "bra" med Glifoneri?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-05-17, 18:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Citat:
Ursprungligen postat av Tinnie Visa inlägg
Aha. Vad är det som inte är "bra" med Glifoneri?
Jag menar inte att den inte är bra, utan att Stafylos är bättre. Tycker jag. Du får kolla när du kommer dit.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-05-17, 23:09
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag menar inte att den inte är bra, utan att Stafylos är bättre. Tycker jag. Du får kolla när du kommer dit.
Ok! Det låter ju bra. Jag var mest ute efter om den var ok att gå dit de dagar man inte känner för att ta buss, eller hyra scooter för att ta sig till en annan strand, eller om ni skulle rekommendera att man inte går dit alls av någon anledning. Vet du ungefär hur lång tid det tar att gå dit? Jag lyckas inte hitta en ordentlig "location" för Thea home hotel, då alla kartor visar den på olika ställen i Skopelos stad. Självklart ska vi ta oss till andra stränder också men inte varje dag!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-05-18, 14:27
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Thea room ligger uppe vid ringvägen, har gått förbi där på vår morgonpromenad många ggr. Det kan inte vara så långt till stranden, men väldigt branta backar. Vi har aldrig varit ner till stranden så jag vet inte hur den är, har bara sett den på håll. Det finns även en strand med solstolar i staden stranden har snyggats till en hel del på senaste år. Men då blir det brant åt andra hållet för er.

Carina
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-05-18, 14:59
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Jag har gått dit många gånger, inte för att bada utan mina morgonpromenader har fört mig dit. Brant nedför och sen uppför, men inte speciellt långt, några kilometer bara från Thea home. Jag har gått till Stafilos också många gånger. Vi hyr alltid cyklar när vi är på Skopelos, ska dit 14/6 igen. Vi cyklar runt ön, många mil blir det, brant är det men härligt. Vi cyklar iväg på förmiddagen och kommer tillbaka vid 5 snåret. Vi stannar och badar, käkar lunch och har det bra. En ljuvlig ö, som sagt, väldigt mycket backar men det gillar vi. Som längst cyklar vi upp till Glossa, många backar blir det då.


Det finns många fina stränder, vi är bara på dem en stund och vilar benen lite.


Ha det så ljuvligt på denna underbara ö.


mvh
ElisabethK
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-05-19, 21:09
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Vi stannade till på Glifoneri en eftermiddag en gång och jag tyckte det var en helt ok strand. Jag vill minnas att det var ganska fin sandstrand bitvis och även sandbotten där. Vägen dit är som flera andra sagt inte särskilt lång, men den är backig. Vi körde moppe dit och det gick lite tungt i uppförsbacken
Vi hade ett norskt lite äldre par som granne på hotellet och de frågade oss om tips på var de skulle tillbringa sin sista dag på Skopelos. De ville gärna ta en promenad någonstans där de kunde ligga på stranden och bada så vi tipsade om Glifoneri. På kvällen när vi pratades vid var de lyriska över dagen! De hade ätit på tavernan ovanför stranden och fått fantastiskt god mat och en riktig trevlig pratstund med familjen som drev tavernan. Så dom var jättenöjda med vårt tips!

När det gäller hotellen så har jag för mig att både Thea Home och Denise ligger efter ringleden ovanför byn, tror inte att de ligger så långt ifrån varandra egentligen, men jag är inte säker

Maria
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-05-19, 23:49
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Ja, tavernan ovanför stranden har jag också läst om, den har fått bra recensioner. Så det låter som att det är värt att traska dit bara för god mat!

Hur jag än har letat på nätet så har jag inte hittat någon karta eller bild som visar var Ringvägen går, den bara omtalas i samband med olika hotell och villor. Och, som jag skrev tidigare, så visar olika kartor olika locations för Thea home också så jag vet inte riktigt var i byn hotellet faktiskt ligger men att det är gångavstånd (dock uppför eller nedförsbacke, men det fixar vi) till byns centrum och hamn.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-05-20, 10:06
Oline Oline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 36
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Om jag inte misstar mig så har var tavernan vid Glifoniri Beach stängd förra året när vi var på Skopelos. Vi tänkte åka dit första dagen men taxichaffören sa att den var stängd och därför var stranden rätt öde.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-05-20, 10:35
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Citat:
Ursprungligen postat av Oline Visa inlägg
Om jag inte misstar mig så har var tavernan vid Glifoniri Beach stängd förra året när vi var på Skopelos. Vi tänkte åka dit första dagen men taxichaffören sa att den var stängd och därför var stranden rätt öde.
Jeg leste på TripAdviser nylig at Tavernaen på GLISTERI Beach var stengt i fjor høst, og evt er det fortsatt...?
Årsaken skulle ha med eierforholdet til Tavernaen å gjøre , synd!
Vi spiste veldig godt der

Om Tavernaen på Glifoniri Beach også er stengt vet jeg ikke, kjenner ikke stranda, har ikke vært der.
- noen som er på Skopelos nå/ skal dit snart, kommer sikkert med svaret
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-05-20, 16:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Citat:
Ursprungligen postat av Tinnie Visa inlägg
Hur jag än har letat på nätet så har jag inte hittat någon karta eller bild som visar var Ringvägen går, den bara omtalas i samband med olika hotell och villor.
jag har ingen karta att visa, men jag en bild på skylten har jag.

Svara med citat
  #16  
Gammal 2015-05-20, 18:21
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Citat:
Ursprungligen postat av Tinnie Visa inlägg

Hur jag än har letat på nätet så har jag inte hittat någon karta eller bild som visar var Ringvägen går, den bara omtalas i samband med olika hotell och villor. Och, som jag skrev tidigare, så visar olika kartor olika locations för Thea home också så jag vet inte riktigt var i byn hotellet faktiskt ligger men att det är gångavstånd (dock uppför eller nedförsbacke, men det fixar vi) till byns centrum och hamn.
Om du kollar på en karta, google maps tex, så ser du en större väg som går alldeles ovanför byn, det är ringleden.

Maria
Svara med citat
  #17  
Gammal 2015-05-20, 19:52
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Åh nej! Var det Glifoneri eller Glisteri? Tråkigt vilket som. Att ta badbåten till Glisteri lät jättetrevligt.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2015-05-20, 20:06
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 22
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Om du kollar på en karta, google maps tex, så ser du en större väg som går alldeles ovanför byn, det är ringleden.

Maria
Ja, den ser jag! Tack! Då vet jag att Thea ligger någonstans längs med den vägen. I vanliga fall skulle vi nog tagit oss till hotellet själva men utifrån detta problemet får de nog hämta oss när vi kommer med färjan.

Angående Glisteri så går det säkert fortfarande att bada där men frågan är om det går någon badbåt dit om det inte finns någon taverna där. Att det inte finns så mycket folk på stranden gör oss inget men visst är det trevligt om man kan äta lunch på en taverna mellan doppen...
Svara med citat
  #19  
Gammal 2015-05-20, 21:52
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Citat:
Ursprungligen postat av Tinnie Visa inlägg
Ja, den ser jag! Tack! Då vet jag att Thea ligger någonstans längs med den vägen. I vanliga fall skulle vi nog tagit oss till hotellet själva men utifrån detta problemet får de nog hämta oss när vi kommer med färjan.

Angående Glisteri så går det säkert fortfarande att bada där men frågan är om det går någon badbåt dit om det inte finns någon taverna där. Att det inte finns så mycket folk på stranden gör oss inget men visst är det trevligt om man kan äta lunch på en taverna mellan doppen...
Ja det är nog en bra idé att få hämtning vid båten nät man ska dit första gången

När vi var på Skopelos i höstas så hörde vi också att tavernan på Glisteri var stängd. Eftersom det var han som drev tavernan som även skötte båtturerna till och från stranden så gick inga badbåtar heller. Däremot vill jag minnas att samme man hade startat upp en taverna inne i stan nånstans.

Hur som, ha en underbar semester på vackra, underbara Skopelos .

Maria
Svara med citat
  #20  
Gammal 2015-05-20, 22:01
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 600
Standard Sv: Thea Home eller Hotel Denise?

Jag bodde på Thea Home förra året, ett underbart ställe, de som har hotellet är så söta, och hjälpte till med allt och inget. Frukosten är ovanligt bra för att vara grekisk.
Hotellet ligger högt upp på ringvägen, att ta sig ner till stan tar ca 10-15 min och man tar sig enklast ner och upp via en trappa. Med ett dåligt knä var det jobbigt för mej att ta mej upp från stan så det blev en hel del taxiresor.
Kartan på booking stämmer inte alls med hotellets läge, men gå in direkt på deras hemsida. http://www.theahomehotel.com/home får du full koll. Du kan oxå boka rum direkt där. Booking har ju inte alla rummen på Thea. Vad vi fick veta så hade man stängt Tavernan på Glisteri i fjor.
Hälsningar Pian
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT