Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-19, 13:21
Bebbe Bebbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 8
Standard Fest och party?

Hejsan.
Jag är 18 år och har med mej en kompis som är 17. Vi åker med mina föräldrar. Jag undrar nu om det finns ställen att festa på och om det är mycket folk i våran ålder där?
Jag och min kompis vill ha liv och rörelse men det behöver ju inte vara överdrivet mycket för det är ju med mina föräldrar vi åker.
Vi ska bo lite utanför Karpathos city aka pigadia. Finns det möjligheter för mej och min kompis?

MVH
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-19, 14:21
Eva Eva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 55
Standard Sv: Fest och party?

Jag var där förra sommaren. Då fanns det inget partyliv alls förrutom en bar strax utanför stadskärnan där dom spelade lite musik. Men vi var aldrig där inne speciellt länge. Och kanske kom den baren igång efter midnatt?
Det fanns discotek vid hamnen, men dom var stängda förra året när vi var där. Men jag hörde att det skulle finnas ett disco en bit utanför stan, men vi vara aldrig där.
Förövrigt så förstod jag att det var ovanligt lite turister på Karpathos förra året (?). Så kanske det var därför det var så lugnt, vi var där i juli/augusti så det var iaf högsäsong.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-19, 16:16
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Fest och party?

Jag var där med dottern i högsäsong för några år sedan. Fanns flera clubar med mest yngre personer och ett riktigt diskotek utanför staden. Till ställen av den typen kommer folk först efter kl 01.00 - 02.00 på natten. Min dotter var i 25-årsåldern och hon klagade inte på nattlivet.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-04-19, 20:31
Bebbe Bebbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 8
Standard Sv: Fest och party?

Lite blandade svar. Men det blir nog karpathos. Min kompis som är 17 år undrar hur det är för honom, om han kan köpa alkohol eller om de är stränga med leg å sånt??
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-04-19, 20:40
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Fest och party?

Citat:
Ursprungligen postat av Bebbe Visa inlägg
Lite blandade svar. Men det blir nog karpathos. Min kompis som är 17 år undrar hur det är för honom, om han kan köpa alkohol eller om de är stränga med leg å sånt??

Om han lovar att äta ordentligt och dricka varannan vatten kan jag tala om att det är 17 års "åldersgräns" på krogarna i Grekland.

Kickie
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-04-20, 14:13
Bebbe Bebbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 8
Standard Sv: Fest och party?

Hehe, han tackar för svaret och lovar att göra som du sa
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-04-21, 18:11
skrikiss avatar
skrikis skrikis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Sala
Inlägg: 40
Standard Sv: Fest och party?

Citat:
Ursprungligen postat av Bebbe Visa inlägg
Hejsan.
Jag är 18 år och har med mej en kompis som är 17. Vi åker med mina föräldrar. Jag undrar nu om det finns ställen att festa på och om det är mycket folk i våran ålder där?
MVH
Hejsan!
Jag är 17 år snart och åker varje sommar med mina föräldrar till karpathos åker nu i sommar med.. det finns hyffsat med klubbar i pigadie.. några stycken längs hamnen och några lite längre upp.. edem heter en klubb som ligger längs den stora gatan inne i stan.. där brukar jag och mina vänner festa när jag är där.. klubbarna är öppna mellan 24.00 till 02.30-03.00. det är lite olika från klubb till klubb..
åldersgränsen på alkohol är 17 år i grekland så det är inte några problem att ta sig en drink när man är där.. det är ofta morden musik som spelas och det är hyffsat mycket folk .. men det är jätte roligt.. det finns discotek lite utanför stan som har öppet längre en klubbarna inne i pigadia..

Hoppas ni får det roligt när ni är där..

Kramar

Erika
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT