Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-04-09, 16:39
mgla mgla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 2
Standard Snorkling på Kos!

Hej!

Skall åka iväg och bo en vecka på Kos. Lite utanför Kos stad, har smygläst att det är bra att utgår därifrån

Jag undrar, var finns bästa snorklingen på ön? Jag förstår att det kanske inte är jättemycket att se under ytan, men jag vill åtminstone göra ett försök! En och annan fisk måste finnas...

Bäst är väl egentligen klippstränder, finns det sådana?

Gör man lättast i att hyra en moped istället för bil? Med tanke på parkering och smidighet?

Tack för ett MYCKET matnyttigt forum!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-04-09, 16:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Snorkling på Kos!

Citat:
Ursprungligen postat av mgla Visa inlägg
Jag undrar, var finns bästa snorklingen på ön? Jag förstår att det kanske inte är jättemycket att se under ytan, men jag vill åtminstone göra ett försök! En och annan fisk måste finnas...
Visst finns det en och annan fisk att se.

Jag svarade på ungefär samma fråga för någon vecka sedan, du kan läsa det i den här tråden.

Citat:
Gör man lättast i att hyra en moped istället för bil? Med tanke på parkering och smidighet?
Kos är en stor ö så bil är mycket bättre än moped. Men om du bara ska hålla dig på östra Kos, där Kos stad ligger, så klarar du dig med moped, eller vanlig cykel. Ska du däremot se mer av ön är bil att föredra.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-04-09, 17:46
mgla mgla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 2
Standard Sv: Snorkling på Kos!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Visst finns det en och annan fisk att se.

Jag svarade på ungefär samma fråga för någon vecka sedan, du kan läsa det i den här tråden.

Kos är en stor ö så bil är mycket bättre än moped. Men om du bara ska hålla dig på östra Kos, där Kos stad ligger, så klarar du dig med moped, eller vanlig cykel. Ska du däremot se mer av ön är bil att föredra.
Tackar hjärtligt! Ser ut att bli bil då! Vet du något riktpris för en dag? Fungerar det smidigt idag år 2015? Jag tänker försäkringar allmänt o sånt!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-04-09, 19:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Snorkling på Kos!

Citat:
Ursprungligen postat av mgla Visa inlägg
Tackar hjärtligt! Ser ut att bli bil då! Vet du något riktpris för en dag? Fungerar det smidigt idag år 2015? Jag tänker försäkringar allmänt o sånt!
Jag tror att vi brukar betala runt 35 € per dygn. Försäkringar finns i alla former. Hör med uthyraren vad som erbjuds. Oftast ingår en typ av försäkring i priset. Du kan även boka hemifrån, bland annat från Rentalcars.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT