Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-02-17, 15:22
catharina catharina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 25
Standard I år blir det Vathi på Sifnos

I år blir första gången på länge som vi inte åker till Amorgos... Därför att vi tog en tur till Sifnos efter Amorgos förra året och landade i Vathi på Sifnos.
Egentligen vill jag behålla det för mig själv, men eftersom jag fått så många bra tips på Kalimera delar jag med mig
Det ska sägas direkt, gillar man inte lugn och ro, få turister och litet utbud på restauranger och absolut inga affärer förutom några supermarkets och keramikbodar - då ska man INTE bo i Vathi.
Men vi, en familj på tre med dotter på 12, bara älskade det. Här fanns lugnet, fantastiska bad, fina promenadstigar, supergod mat och inte minst - det bästa boendet vi haft i Grekland. Inte lyxigt för fem öre, men så genuint trevligt att bo hos gästfria Marino och hans fina fru Erini, som drev det lilla boendet med fem studios och dessutom lagade all mat själva på sin superlilla restaurang som låg direkt på stranden. Och Marino, han kunde laga mat. Han hämtade grönsaker och frukt från sina odlingar i bergen, kom med pinfärsk bläckfisk eller nyslaktat lamm som han tillredde. För att inte tala om baklavan...
Byn ligger i en skyddad bukt, med en kilometerlång sandstrand. Det finns få boende, det mesta verkar vara uppbokat av folk som kommer år efter år. Mycket fransmän och italienare samt greker. Väldigt få skandinavier när vi var där i alla fall. Många verkade känna varandra och vi blev också vänner med greker som hade sommarhus i Vathi.
Vi bodde här www.xanthakisvathi.gr Nu räknar jag ner till dagarna i juli...

Senast redigerad av catharina den 2014-02-17 klockan 15:30. Anledning: fel länkadress
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-02-17, 16:19
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: I år blir det Vathi på Sifnos

Tack för tipset! Ser underbart ut!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-02-17, 17:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: I år blir det Vathi på Sifnos

Om det inte vore så att jag trivs så bra i Faros så skulle jag gärna bo i Vathy. Där är verkligen fint, om man gillar lugn och ro. Tack för tips på boende.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT